کد خبر: ۶۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
تعداد بازدید: ۹۰۱
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در کودکی از پدرم به شدت حساب می بردم.

به گزارش خبرداغ به نقل ازجام نیوز، علی کریمی در گفت و گویی درباره علایق خود به فوتبال اظهار داشت: من از بچگی فقط دنبال فوتبال بودم و زیاد به درس اهمیت نمی دادم. در گذشته این طور نبود که به درس اهمیت بدهند و خانواده ها پیگیر فرزندان خود باشند. ما فقط به دنبال این بودیم که در امتحانات قبول شویم و اگر این اتفاق رخ می داد کلاهمان را بالا می انداختیم. الان تمام فکر خانواده ها و پدر و مادران دنبال این است که فرزندانشان موفق شوند و به درجه عالی علمی دست پیدا کنند. 

 

وی در این باره که آیا در نوجوانی و جوانی شیشه منزل همسایه ها را شکسته ای یا خیر، گفت: بله. یکی دو بار این اتفاق پیش آمد ولی سعی می کردم که این اتفاق اصلا رخ ندهد. چرا که اگر پدرم می فهمید بسیار ناراحت می شد و من هم از او  بسیار حساب می بردم.

 

پیشکسوت فوتبال ایران در این باره که آیا تا به حال پیراهن شماره 7 را پوشیده ای، اذعان داشت: من تا به حال این پیراهن را نپوشیده ام ولی شماره مورد علاقه من 10 بود و دوست داشتم این پیراهن را برتن کنم. اما دیدم این پیراهن بر تن کسی است که حالاحالاها از تن وی در نمی آید( علی دایی) و من 8 را برگزیدم. در ابتدا 15و 17 هم پوشیدم چرا که در آن زمان 8 متعلق به ستار همدانی بود. 

 

وی درباره علاقه هواداران پرسپولیس به شماره 8 این تیم تصریح کرد: طرفداران به من لطف دارند که لقب 8 مقدس به من داده اند. من خودم را بازیکن بزرگی نمی دانم اما این شماره 8 در پرسپولیس تن بزرگانی چون محرمی و کرمانی مقدم بوده است. همچنین بزرگان قدیمی تر پرسپولیس. 

 

 کریمی در ارتباط با سبک بازی خود و الگوی دوران جوانی اش بیان داشت: از ابتدا بازی مجید نامجومطلق را دوست داشتم و از آن لذت می بردم. زیرا ایشان هم از لحاظ فنی و هم از نظر اخلاقی بازیکن بزرگی بود. 

 

ملی پوش سابق تیم پرسپولیس در ارتباط با کسب عنوان بهترین بازیکن اسیا گفت: خیلی سخت بود که در بین این همه بازیکن خوب، من انتخاب شدم. قبل از آن هم بازیکنان دیگری انتخاب شدند که باعث افتخار ایران هستند. 

 

کریمی درباره آغاز فوتبال خود در تیم فتح خاطرنشان کرد: من با تیم نفت در نوجوانی قرارداد امضا کردم و سپس به سایپا رفتم. ولی بعد از مدتی سایپا منحل شد و در آن موقع فرشید برادر بزرگ ترم به عنوان سرباز در فتح حضور یافت. من هم آن جا رفتم و فوتبال سالنی هم سبب شد که مورد توجه پرسپولیس قرار گیرم.

 

پسشکسوت پرسپولیس ادامه داد: قبلا هم گفته ام که با استقلال قرارداد داخلی امضا کردم. اما خدا را شکر در آن موقع قرارداد داخلی اعتباری نداشت و قرارداد من کنسل شد. 

 

وی در این گفت و گو درباره پنالتی دیدار رده بندی جام ملت های آسیا که می توانست او را آقای گل بازیها کند، اما این توپ توسط علی دایی زده شد، گفت: از اول هم پنالتی زن اصلی تیم ما علی دایی بود که او هم پشت توپ قرار گرفت و ضربه را زد. من چند بار ضربه پنالتی را خراب کرده ام و به خاطر همین پنالتی نزدم.

 

مهاجم پیشین تیم ملی درباره اولین افتخار آفرینی خودگفت: وقتی به تیم ملی دعوت شدم در دیدار دوستانه با کویت به میدان رفتم و من عملکرد خوبی داشتم البته 3 بر صفر باختیم. در هنگام برگشت در فرودگاه استقبال خوبی از من توسط خانواده شد و یا به قول خودمان، کلی برایم نوشابه باز کردند.

 

کریمی درباره دعوت به بایرن مونیخ اذعان داشت: بهتر است این موضوع را از جلالی مدیربرنامه های آن زمان من بپرسید. اما بعد از چند وقت که من در الاهلی حضور داشتم جلالی گفت پیشنهادی از سوی بایرن مونیخ داری و ماگات تو را پسندیده است. ولی من این موضوع را زیاد جدی نگرفتم و فکر نمی کردم که این اتفاق بیفتد. یک ماه بعد ما یک بازی با تیم الجزیره داشتیم که اتفاقا من در آن بازی زیاد خوب کار نکردم. بعد از بازی فهمیدم نمایندگان بایرن مونیخ برای دیدن بازی من، به استادیوم آمده بودند و فکر نمی کردم که من را پسندیده باشند. اما بعد از دو هفته دعوتنامه ام از بایرن آمد و من به آنجا رفتم و تست پزشکی دادم. مالکان تیم الاهلی فکر می کردند که من به خاطر بازارگرمی این حرف را می زنم و بعد از این که فهمیدم تعجب کردند ولی بعد بسیار خوشحال شدم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: