کد خبر: ۶۶۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۶۶۶
دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تعیین رئیس مجلس دهم، گفت: هر انتخابی در مجلس باید براساس منافع ملی باشد.

فاطمه راکعی: هر انتخابی در مجلس براساس منافع ملی باشد

به گزارش خبرداغ به نقل ازایرنا، فاطمه راکعی در باره عملکرد مجلس نهم افزود: مجلس خانه ملت است و نمایندگان با رای مردم انتخاب می شوند ولی متاسفانه در مجلس نهم به دلیل روالی که حاکم بود چنین موضوعی احساس نمی شد .
وی ادامه داد:برخی نمایندگان بیشتر از اینکه به مسئولیت مردمی خود توجه داشته باشند به دلیل وابستگی به لحاظ فکری وسیاسی به دولت گذشته، رسالت مردمی خود را فراموش کرده بودند و یک خط سیاسی بر اکثریت مجلس حاکم بود.
دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش اظهارداشت: بعد از اینکه دولت تدبیر و امید با رای مردم که خواسته شان تغییر بود روی کار آمد، انتظار می رفت تا در نگاه سیاسی نمایندگان تغییر ایجاد شود ولی چنین تغییری در برخی نمایندگان ایجاد نشد.
راکعی گفت: معمولا مجالس در دوسالی که از عمرشان می ماند خود را با دولتها تطبیق می دهند و هماهنگ با آن عمل می کنند ولی مجلس نهم این کار را نکرد و برخوردهای سیاسی غیر اصولی از برخی نمایندگان اکثریت را با دولت شاهد بودیم.
وی افزود: خصوصا در حوزه زنان، شاهد بودیم که طرح ها و لوایحی به صحن علنی مجلس نهم می آمد که چیزی نبود که مردم انتظار داشته باشند بنابراین این روال باید تغییر می کرد که این اقدام صورت نگرفت.
دبیر کل جمعیت مسلمان زنان نواندیش درباره آغاز به کار مجلس دهم و اولویتهای آن نیز گفت: با ترکیبی که در مجلس دهم شاهد هستیم فراکسیون امید اکثریت را دارد و مردم با رای خود نشان دادند خواستار این هستند که همان تفکری که به دولت تدبیر و امید رای داد در مجلس دهم هم همان تفکر جایگزین شود.
راکعی افزود: نمایندگان مجلس باید به مردمی که به آنها رای داده اند پاسخگو باشند و در این مقطع زمانی جای خوشحالی است که برای نخستین بار شورای عالی اطلاح طلبان برای انتخاب ریاست مجلس دهم شکل گرفت و تا کنون نیز با برنامه در انتخاب کمیسیون ها، کمیته های تخصصی و فعال شدن مرکز پژوهشها پیش رفته است.
وی افزود: وظیفه دیگر مجلس نظارت بر اجرای قوانین است چراکه سالهاست قوانین خوبی اعم از قانون اساسی و دیگر قوانین داریم ولی اجرا نمی شود و اجرای اصول قانون اساسی مهمتر از قوانینی است که مجلس تصویب می کند و مجلس دهم باید به این وظیفه خود نیز به بهترین وجه عمل کند.
دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در خصوص انتخاب رییس مجلس دهم نیز گفت: حرف اول و آخر در این خصوص را نمایندگان با رای خود خواهند زد و حق هر نماینده ای است که به هر فردی که صلاح می داند رای بدهد اگرچه حق لابی گری هم از دیگر حقوق نمایندگان است.
راکعی افزود: فراکسیونی عمل کردن معنایش اینست که در چارچوب خرد جمعی تصمیم گیری شود و این از موضوعاتی است که اصلاح طلبان به آن معتقد هستند ولی فردی عمل نکردن نیز به این معنی نیست که حق فردی از افراد سلب شود، احترام به خرد جمعی نگاه اصلاح طلبانه است.
وی اضافه کرد: در هر صورت در هر انتخابی، چه فردی چه جمعی، باید منافع ملی در نظر گرفته شود و بهترین افراد انتخاب شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: