کد خبر: ۶۶۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
تعداد بازدید: ۱۶۳۱
مادلین له‌بو بازیگر زیبای فیلم کازابلانکا در سن 92 سالگی در گذشت.
به گزارش خبرداغ، آخرین بازیگر زندۀ فیلم «کازابلانکا» نیز در 92 سالگی چشم از جهان فروبست.

مادلین له‌بو madeleine lebeau بازیگری است که در «کازابلانکا» نقش ایون را بازی می‌کرد، و چهرۀ اشک‌آلود در حال خواندن سرود ملی فرانسه در «کازابلانکا» به یکی از نمادهای مقاومت در طول جنگ جهانی دوم بدل شد.

این بازیگر یک می در اسپانیا درگذشت. کارلو آلبرتو پینلی فیلمساز و فرزندخوانده له‌بو خبر درگذشت او را تائید کرده است.

له‌بو که در دنیای واقعی تجربه گریختن از دست نازی‌ها را داشت، در این فیلم برنده جایزه اسکار همراه با همسرش مارسل دالیو به ایفای نقش پرداخت. او در «کازابلانکا» نقش معشوقه همفری بوگارت را بازی می‌کرد.

بازیگر زیبای فیلم کازابلانکا درگذشت

مادلین له‌بو بازیگر کازابلانکا

 سال 1923 در پاریس به دنیا آمد، له‌بو چند روز پیش از اشغال پاریس به دست آلمان نازی به همراه همسرش دالیو از این شهر گریخت.

این زوج در نهایت به کالیفرنیا رفتند، و له‌بو با استودیوی برادران وارنر قرارداد بست. «جلوی سحر را بگیر» در سال 1941 و «جیم جنتلمن» در سال 1942 حاصل همکاری او با این استودیو است.

پس از پایان جنگ جهانی دوم له‌بو به اروپا بازگشت. او سال 1963 در فیلم «هشت‌ونیم» به کارگردانی فدریکو فلینی نقش‌آفرینی کرد.

خبر آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: