کد خبر: ۶۶۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
تعداد بازدید: ۵۱۸
استاد چشم پزشکی دانشگاه تهران و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه استفاده بی رویه از لنزهای زیبایی زیان های غیر قابل جبران به چشم می زند بیان داشت : این کار قطعا باید با مشورت و نظر متخصصان انجام شود و استفاده بی رویه خودسرانه از آن هیچ جایگاه علمی و تخصصی ندارد.
زیان های غیر قابل جبران با استفاده بی رویه از لنزهای زیباییبه گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، دکتر علی صادقی روز چهارشنبه در حاشیه همایش چشم پزشکی و جراحی پلک در شیراز خاطر نشان کرد: لنز های زیبایی جایگاه اندکی از نظر علمی در چشم پزشکی دارند ، باید توجه داشت که قرنیه رگ خونی ندارد و نشستن لنز روی قرنیه می تواند به قرنیه آسیب بزند .
رئیس انجمن جراحی و پلاستیک ترمیمی ایران در ادامه گفت : اشک چشم و جاری شدن آن نقش بسزایی در سلامت چشم دارد ، استفاده بی رویه از لنز می تواند جلوی جاری شدن اشک را بگیرد و به قرنیه صدمه بزند .
دکتر صادقی افزود: استفاده طولانی مدت لنز می تواند در شرایطی آنقدر به چشم صدمه بزند که منجر به تخلیه چشم گردد ، مواردی بوده است که استفاده از لنزهای زیبایی حتی به کوری منجر گردیده است .
این استاد دانشگاه گفت : بیمارانی که خشکی چشم و مشکل جاری شدن اشک دارند از جمله کسانی هستند که باید به شدت از گذاشتن لنز زیبایی پرهیز کنند .
وی گفت : اکنون لنزهایی در بازرار وجود دارد که واقعا کیفیت لازم را ندارند ، معلوم نیست مرجع ورود این لنزها کجاست و چه کسی سلامت چشم را تضمین می کند ، استفاده از این لنزهای بدون اصالت به هیچ وجه توصیه نمی شود .همایش سالانه جراحی پلاستیک و بیماری های پلک با حضور متخصصان و اندیشمندانی از دانشگاه های سراسر کشور چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 95 در شیراز گشایش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: