کد خبر: ۶۶۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۵۰۷
فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی گفت: آرتروز زانو (استئوآرتریت) شایعترین علت درد در افراد بالغ است و بیشتر از 10 درصد بالغین از آن رنج می‎برند.
10 درصد افراد بالغ به آرتروز زانو مبتلا هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین،دکتر کامران بدیع زاده در مورد آرتروز زانو اظهار کرد: این بیماری با درجاتی از محدودیت های حرکتی، کاهش سطح فعالیت و کاهش کیفیت زندگی همراه است.
این فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی گفت: استئوآرتریت نه تنها باعث ناتوانی فرد از نظر حرکتی ‎می شود، بلکه عواقب بسیار متعددی در زمینه مشکلات روحی روانی مانند از بین رفتن شادابی و اختلال در خواب را نیز به بیمار تحمیل می‎کند.
بدیع زاده با بیان اینکه استئوآرتریت با تخریب و از بین رفتن غضروف مفاصل مشخص می‎شود، یادآور شد: این مسئله سبب ایجاد التهاب در مفاصل (آرتریت) می‎شود.
وی افزود: دلایل متعدد از قبیل آسیب ها و شکستگی های داخل مفصلی، آرتریت های التهابی، عفونت ها، انحرافات مکانیکی مانند زانوهای پرانتزی و ضربدری و افزایش وزن از دلایل بروز آرتروز زانو شناخته شده است.
بدیع زاده گفت: مفاصل مبتلا به آرتروز، به ترتیب زانو، ران و انگشتان دست هستند و بیشتر بیماران از درد در سایر مفاصل مانند ستون فقرات نیز شکایت دارند.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف عقیده عمومی آرتروز تنها به دلیل افزایش سن به وجود نمی‎آید و حتی افراد جوان نیز به آن دچار می‎شوند که از شایعترین علت ایجاد آن در جوانان شکستگی‎ها و آسیب‎های وارده به مفصل است.
چهارمین همایش بین المللی جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی از روز گذشته بیست و هشتم تا 31 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: