کد خبر: ۶۶۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
تعداد بازدید: ۴۷۷
معاون مالی وزیر ورزش گفت: به منظور موفقیت در ریو 5 اقدام بزرگ هدف گزاری شده است.

هاشمی : 5 اقدام بزرگ برای المپیک در نظر داریمبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ، سیدمناف هاشمی، درنشست خبری المپیک 2016 که صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: تا المپیک ریو بیشتر از سه ماه زمان نداریم وبرای موفقیت المپیکی ها از اکنون باید تلاش کرد.


وی افزود: ما 5 اقدام بسیار ارزنده برای موفقیت ورزشکاران المپیکی در نظر داریم که سعی در اجرایی کردن آن را در دستور کارمان قرار دادیم.

هاشمی ادامه داد: ماباید مسیرموفقیت ورزشکاران المپیکی را به جایی ببریم که  رویدادهای ریو و موفقیت ها معاون پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان معتقد است: باید بگویم از ورزشکار دست فروش بسکتبالیست اطلاعی ندارم و به وی از طریق صندوق پیشکسوتان کمک می شود .

وی درخصوص اضافه شدن پاداش مدال‌آوران المپیک ریو نسبت به 4 سال قبل اظهار داشت: باتوجه به محدودیت های دولت تعداد سکه‌ها را برای مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به 300، 200 و 120 سکه رساندیم که می‌توانید یک رشد 50 درصدی را در پاداش مدال‌آوران شاهد باشیم . نکته دیگر اینکه از یک سال قبلا نشست هایی را با مسئولان راه و شهرسازی برگزار کردیم که  تحصیلاتی مبنی بر ارائه زمین‌ها به ورزشکاران تخفیف قائل شود .

هاشمی با پرداختن به مسأله استخدام و بکارگیری  قهرمانان اضافه کرد:باید عنوان کنم موضوع استخدام قهرمانان به تصویب کمیسیون اجتماعی رسیده است و آیین‌نامه استخدام قهرمانان هم نوشته شده است  همچنین به پیشنهاد وزارت ورزش با همکاری سازمان مدیریت نشستی برگزار شد که به نتایج قابل قبولی رسیدیم . امیدواریم تا یکی دو هفته آینده هم در کمیسیون اصلی دولت در دستور قرار بگیرد و تصویب شود.

معاون مالی وزیر ورزش با اشاره به پرداختی  ماهانه 2 میلیون تومان حقوق  به ورزشکاران  افزود: علاوه بر جایزه‌ای که کمیته ملی المپیک برای مدال آوران سر سکو در نظر گرفته از همین جا اعلام می‌‌کنیم آماده همکاری با بانک‌ها هستیم. این موضوع در راستای ایجاد انگیزه به قهرمانان است.

وی با پرداختن به موضوع پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: تلاش بر این بوده است  با واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی و خیرین می‌توانیم در سال 95، 600-500 پروژه را به اتمام برسانیم.هدف ما هزار پروژه نیمه‌کاره را که به صورت استانی و ملی بود، به جمع‌بندی رسانده‌ایم. 361 پروژه فقط مربوط به سال 94 بود. من گزارشم را به سازمان مدیریت داده‌ام. حضور خیران هم بیشتر شده اما باز هم در تلاش هستیم منابع خودمان را از دولت بگیریم. 

 هاشمی درباره اعتبارات جاری وزارت ورزش و حواله قهرمانان تأکید کرد: اعتبارات ما نزدیک 42 درصد رشد داده است. جلسات زیادی با دولت وسازمان مدیریت این خصوص داشتیم. همچنین پرداخت حواله قهرمانان هم از پایان فروردین شروع شده که ما 50 درصد تا امروز این حواله‌ها را پرداخت کرده ایم. 50 درصد بعدی هم تا دو هفته آینده به صندوق پرداخت می‌شود و قهرمان می‌توانند تا پایان خرداد حواله‌های خود را نقد کنند.

معاون مالی وزیر ورزش درباره اینکه چه زمان و به چه شکلی جوایز ورزشکاران پارالمپیکی پرداخت خواهد شد گفت؟:هدف ما این بوده است که تفاوتی بین  المپیک و پار المپیک وجود نداشته باشد و در این راستا مکاتباتی با شهرداری انجام داده ایم باید بگویم بارمالی ما افزایش یافته و به چند برابر خود رسیده است.

هاشمی درباره دستفروشی یکی از پیشکسوتان بسکتبال تصریح کرد: ما در بحث المپیکی‌ها آیین‌نامه استخدام و سرباز قهرمان را داریم اما همانطور که می‌دانید جامعه ورزش بزرگ است. نمی‌توانیم همه را در دولت استخدام کنیم. همین که برای مدال آوران قدم برداریم کار بزرگی است. من از موضوعی که گفتم خبر ندارم. اگر این ورزشکار مشمول آیین‌نامه صندوق حمایت شود به او کمک می‌کنیم و اگر شرایط کار را داشته باشد فدراسیون‌ها استفاده می‌کنند.

وی در پایان یاد آور شد: امیدوارم که ورزشکاران ما در مسابقات المپیک و پار المپیک بتوانند برای کشور عزیزمان افتخار کسب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: