کد خبر: ۶۶۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۴۲۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت «عدالت خواهی» را از وجوه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید انحصارها از بین برود و درها باز شود تا فرصت های مساوی برای همه علاقه مندان فراهم آید.
وزیر صنعت: باید انحصارها از بین برود«محمدرضا نعمت زاده» امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، افزود: صنعت و دانشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با یکدیگر متعامل شوند و اقتصاد دانش بنیان جز با همگرایی آنها حاصل نمی شود.
نعمت زاده تاکید کرد وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اقتصاد دانش بنیان است.
به گفته وی، اقتصاد مقاومتی چند رویکرد اساسی دارد که یکی از آنها «درون زایی» است.
وی گفت: باید بتوان از توانمندی های داخلی که مهمترین آن نیروی انسانی بویژه تحصیلکردگان دانشگاهی است، بهره مند شویم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر «مردمی بودن اقتصاد مقاومتی» تاکید کرد و گفت: ما باید همه آحاد جامعه را که به فناوری، تولید، تجارت و اقتصاد علاقه مندند، به کار بگیریم.
وی تدوین 12 برنامه ملی اقتصاد مقاومتی در زمینه صنعت، معدن و تجارت را یادآوری کرد و افزود: اقدام هایی برای هدایت صنعت به سوی دانش بنیان شدن در وزارت صنعت آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری برنامه اولویت دار برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را اواخر فروردین ماه امسال ابلاغ کرد.

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: