کد خبر: ۶۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۱۰۴۷
جراحی پلاستیک تنها شامل تزریق بوتاکس یا عمل‌ بینی نمی‌شود بلکه برخی افراد به امید افزایش قد، دست به این کار می‌زنند.
 انجام عمل زیبایی با هدف افزایش طول پا برای اینکه فرد قدبلندتر به نظر آید نگران‌کننده‌تر است. این نوع جراحی تهاجمی و ترسناک اخیرا در هند رواج پیدا کرده است. در این عمل، جراح ابتدا استخوان پای بیمار را شکسته و داخل آن ایمپلنت قرار می‌دهد. پس از آن بیمار برای مدت چند ماه امکان راه رفتن ندارد.

برای گردشگران پزشکی که به دنبال انجام این عمل جراحی با قیمت پایین هستند این صنعت در هند اغواکننده است. اما از آنجایی که قوانین کافی و نیروی متخصص وجود ندارد این جراحی در برخی موارد می‌تواند بسیار خطرزا باشد و حتی به فلج دائمی فرد منجر شود.

دکتر "عمار سرین" متخصص جراحی استخوان در دهلی‌نو گفت: این جراحی از مشکل‌ترین جراحی‌های زیبایی است و این در حالی است که هیچ دوره تخصصی برای آموزش چگونگی انجام آن وجود ندارد.

البته جراحی‌های بسیاری برای افزایش بلندی پاها انجام گرفته که دلایل پزشکی داشته و برای درمان شرایطی همچون آسیب‌دیدگی یا نقص اندام توصیه می‌شود.

این جراحی اولین بار توسط یک پزشک لهستانی در شهر کوچکی در صربستان انجام شد تا به افرادی که دچار آسیب‌دیدگی اندام هستند یا با نارسایی‌های مادرزادی به دنیا آمده‌اند، کمک شود.

در حال حاضر نیز بیشتر این جراحی‌ها به دلیل پزشکی انجام می‌شود اما به نظر می‌آید جنبه‌های زیبایی این عمل نیز متداول‌تر شده است.

 شفا آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: