کد خبر: ۶۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید: ۶۷۴
قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز (چهارشنبه) گفت: فروش نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چهار روز گذشته از رقم بی سابقه 35 میلیارد تومان گذر کرد.

قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:فروش نمایشگاه کتاب رکورد زد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، امیرمسعود شهرام نیا روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران حوزه کتاب رسانه های مختلف افزود: پیش از برگزاری نمایشگاه در چند حوزه از جمله استقبال مردم و ناشران از این نمایشگاه دغدغه داشتیم که نه تنها این دغدغه ما رفع شد بلکه استقبال آنها حتی بیشتر از انتظار ما بود. 
وی تاکید کرد: پیش بینی می کردیم به دلیل جابه جایی نمایشگاه با ریزش 20 درصدی مخاطب رو به رو شویم اما بررسی ها از افزایش 40 درصدی استقبال کنندگان از نمایشگاه حکایت دارد. 
وی با اشاره به افزایش 15 درصدی میزان فروش گفت: فروش نمایشگاه کتاب تا روز گذشته (سه شنبه) رقم 35 میلیارد تومان را رد کرد که نسبت به سال گذشته رکوردی محسوب می شود هر چند باید در نظر داشت این رقم فقط مختص به پوزهای موجود در غرفه ها و فروش نقدی یا پرداخت های تعهدی مجموعه های بزرگ را دربرنمی گیرد. 
شهرام نیا گفت: این رقم همچنین شامل فروش بعضی از بخش ها مانند رسانه های دیجیتال هم نیست بنابراین فروش قطعی و واقعی از 35 میلیارد تومان هم بیشتر است. 
وی در بخش دیگری از این نشست خبری به وجود برخی از مشکلات در روزهای اول برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بعد از مشکلاتی مانند قطعی برق و ازدحام غیرمعمول در ورودی های نمایشگاه از روز سوم به بعد خوشبختانه نمایشگاه نظم و ترتیب پیدا کرد و وضعیت بهتر شده است. 

**نقص بیش از 3000 هزار کارت خوان در نمایشگاه کتاب 
معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به میزان فروش 350 میلیارد ریالی نمایشگاه کتاب تا روز گذشته گفت: این میزان فروش تنها از طریق بیش از 3 هزار دستگاه کارت خوان نصب شده توسط شرکت آسان پرداخت طرف قرارداد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره نمایشگاه است. 
وی افزود: پیش بینی ما این است که به همین میزان ( 350 میلیارد ریال) نیز به صورت فروش نقدی در تمامی سالن ها و در بخش ها وغرفه های مختلف این نمایشگاه بوده است. 
به گفته وی می توان نتیجه گرفت که جمع فروش ما در نمایشگاه به رقم نزدیک به 700 میلیارد ریال نزدیک شده است که این رقم نسبت به سال گذشته بی سابقه است و نشان از اقبال نمایشگاه و بازدید کنندگان دارد. 
قائم مقام بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: بر اساس قرارداد میان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و شرکت آسان پرداخت مجری نصب کارت خوان های نمایشگاه مقرر شده تا 4 هزار دستگاه کارت خوان در این نمایشگاه نصب و راه اندازی شود. 
به گفته شهرام نیا تا کنون نیم بیشتراین دستگاه ها نصب شده و با توجه به استقبال چشمگیر ازغرفه ها وهم چنین درخواست های رسیده شرکت طرف قرارداد با زیر ساخت های لازمی که پیش بینی کرده نصب و راه اندازی کند. 
معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال و توصیه های ایشان درباره نمایشگاه گفت: تا این لحظه هیچ خبری برای حضور یا عدم حضور ایشان در نمایشگاه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نشده است و با اینکه می دانیم مشغله ایشان بسیار است؛ اما چشم انتظار حضور ایشان هستیم ضمن اینکه رهبری هیچ توصیه ویژه ای چه از نظر محتوا و چه اجرایی برای نمایشگاه امسال نداشتند. 
شهرام نیا افزود: نظرسنجی ها نشان می دهد اصل تصمیم گیری در انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب تصمیم درستی بوده است. 
قائم مقام اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب یادآور شد: نمایشگاه کتاب تهران از نظر حجم بازدیدکنندگان، پرمخاطب ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و تنها نمایشگاه فرانکفورت از نظر مساحت کمی بزرگ تر است. 
وی تاکید کرد: امسال در حوزه واسپاری امور به تشکل ها قدم های بیشتر برداشته شد؛ هر چند چالش هایی نیز داشت کمیته های جدیدی به ناشران سپرده شد؛ علاوه بر آن تلاش شد به جنبه نمایشگاهی مجموعه بیشتر پرداخته شود اگرچه در بحث فروشگاهی نیز فعالیت پررنگ بود. 
شهرام نیا افزود: تقویت بخش بین الملل به خصوص کتاب های روس و مهمان های ویژه با جدیت پیگیری شد و از نظر سرگرمی هم شکل گرفتن سالن ورزش، بخش دیجیتال، فرهنگسرای کتاب و فضای مفرح کودک و نوجوان به این مقوله کمک شایانی کرد. 
به گفته شهرام نیا در حوزه رفاهی نیز تسهیلات پارکینگ، مترو و وسایط نقلیه در حد مقدورات فراهم شده است. 
وی تصریح کرد: در حوزه غرفه های مواد غذایی و تبلیغاتی تلاش کردیم بر اساس تفاهم نامه ای این مساله فقط در سازه های مخصوص انجام تا زیبایی بصری لحاظ شود و پیمانکاران طرف حساب با شهرداری متعهد شدند ضمن مراقبت برای جلوگیری از آلودگی صوتی و تصویری کار تبلیغات را انجام دهند. این دستاورد از توفیقاتی بود که با واسپاری کمیته روابط عمومی و تبلیغات به اتحادیه ناشران برای اولین بار در این دوره محقق شد. 
وی درباره نحوه واگذاری امور اجرایی نمایشگاه به پیمانکاران تصریح کرد: پیش از شروع نمایشگاه مناقصه هایی برگزار می شود و کمیسیون معاملات از طرف موسسه نمایشگاهی ایران که مجری اصلی نمایشگاه است پس از بررسی پیشنهادها منتخبان را اعلام می کند و بر این روند نمایندگانی از تشکل های نشر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند نفر از مدیران مرتبط نظارت دارند. 
شهرام نیا در مورد برخورد با افراد یی حجاب عنوان کرد در طول این چند روز تنها افراد مشخص با اهدای گل به این افراد تذکر دوستانه داده اند و اجازه نخواهیم داد هیچ فردی به حریم خصوصی دیگران تعدی کند و تا امروز ناهنجاری خاصی در این زمینه گزارش نشده است. 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: