کد خبر: ۶۶۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۵۳۹
هشتمین اجلاس بین المللی ایكائو (هوانوردی) روز دوشنبه با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور و رئیس سازمان هواپیمایی در مركز همایش های بین المللی كیش آغاز به كار كرد.
آغاز هشتمین اجلاس بین المللی هوانوردی در كیشمقابله با جرائم سازمان یافته نظیر قاچاق انسان، تروریسم و مقابله با هر تهدید دیگری كه مجاری و الزامات آن می تواند اسناد مسافرتی جعلی باشد و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات كشورهای موفق در حوزه اسناد هویتی از جمله اهداف برگزاری هشتمین اجلاس ایكائو است. 
این اجلاس كه در رده اجلاس های امنیت هواپیمایی و بین المللی برای مقابله با تردد مجرمان بین المللی است با همكاری مشترك وزارت كشور، سازمان هواپیمایی كشوری، وزارت امور خارجه، سازمان ثبت احوال، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، دستگاه‌های عضو ستاد گذرنامه، پلیس در حوزه تخصصی اسناد مسافرتی و هویتی قابل خواندن با ماشین MRTD برگزار می شود. 
این اجلاس با حضور علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، محمد‌حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور، مسئولان وزارت خارجه ، نمایندگان كشورهای عضو ایكائو، سازمان های فعال در زمینه هوانوردی و صنایع هوایی ازجمله سازمان ملل، ایكائو، انجمن بین المللی شركتهای هواپیمایی (IATA) و نمایندگانی از وزارتخانه های اطلاعات، راه و شهر سازی و امورخارجه در حال برگزاری است.
ایكائو یا سازمان بین المللی هوانوردی كشوری(International Civil Aviation Organization) به صورت مخفف (ICAO) یك نهاد تخصصی در سازمان ملل متحد است كه در هفتم دسامبر سال1944 پس از تصویب و امضای پیمان حمل ونقل هوایی موسوم به پیمان شیكاگو تشكیل شد كه موجودیت آن نیز به طور رسمی در سال 1947 اتفاق افتاد و وظیفه آن هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در جهان است كه ایران نیز در سال 1948 به صورت رسمی به پیمان شیكاگو و در نتیجه به ایكائو پیوست. 
هشتمین اجلاس بین المللی ایكائو تا 22 اردیبهشت ماه در مركز همایش های بین المللی خلیج فارس ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: