کد خبر: ۶۶۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: ۱۶۱۴
یک متخصص طب سنتی گفت: بادکش صورت و سینوس‌ها بیشتر برای درمان انواع نزله (ترشحات پشت حلق), زکام(سرماخوردگی) و سینوزیت و بیماری‌های چشم برای گرم کردن عضو، تسکین درد، تحلیل ریاح و جذب خون و یا حتی چاق یا لاغر کردن صورت انجام می‌شود.
بادکش صورت و سینوس‌ها برای درمان انواع نزله
درباره بادکش اظهار دشت: منظور از بادکش ثابت قرار دادن لیوان بادکش در نقطه مورد نظر است که بسته به نوع عضو می‌تواند از 5 تا 20 دقیقه متغیر باشد.

آشنایی با بادکش لغزان

 وی گفت: بادکش لغزان در اعضایی که حساس‌تر بوده و احتمال کبودی در آن وجود دارد و یا در مواردی که بادکش در مسیر انتقال ماده قرار است گذاشته شود, استفاده می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: بادکش لغزان به 2 صورت انجام می‌شود, اول بادکش را روی نقطه مورد نظر گذاشته و بعد از مدت کوتاهی برمی‌داریم و روی نقطه پایین‌تر در مسیر حرکت ماده قرار می‌دهیم و این کار چندین بار تکرار می‌شود تا ماده مورد نظر به عضو هدف برسد از این روش در سنگ کلیه و بیضه نزول نکرده و ... استفاده می‌شود البته زیر نظر پزشک متخصص. دوم اینکه لیوان بادکش را روی عضو مورد نظر قرار داده و به آرامی با دست حرکت می‌دهند به طوری که لیوان از پوست جدا نشود.

آشنایی بادکش صورت و سینوس‌ها

محمدی ادامه داد: بادکش صورت و سینوس‌ها بیشتر برای درمان انواع نزله (ترشحات پشت حلق), زکام (سرماخوردگی) و سینوزیت و بیماری‌های چشم و ... به منظور انتقال ماده از عضو شریف، گرم کردن عضو، تسکین درد، تحلیل ریاح و جذب خون و یا حتی چاق یا لاغر کردن صورت انجام می‌شود البته زیر نظر پزشک متخصص باید صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: شیوه انجام این بادکش نیز مانند سایر بادکش‌ها است, لذا همه قوانین انجام بادکش نظیر پاکسازی بدن، روغن مالی و ... باید قبل از انجام آن رعایت شود. تنها تفاوت این بادکش با سایر بادکش‌ها در مدت انجام آن است که چون صورت عضو حساس و پرخونی است، بلافاصله سرخ و حتی کبود می‌شود. لذا برای این بادکش باید خیلی سریع و حتی به صورت لغزان انجام شود تا محجمه (لیوان بادکش) بیشتر از 20-10 ثانیه روی یک نقطه ثابت نباشد.

آشنایی با بادکش پشت

این متخصص طب سنتی بیان کرد: بادکش پشت برای درمان گرفتگی‌های عضلانی، انواع نزله و زکام، گرم کردن دستگاه تنفسی و ... استفاده می‌شود. محل انجام آن در ناحیه پشت بدن است به طوریکه یک لیوان در محل حجامت عام و سایر لیوان‌ها در زیر آن در 2 طرف ستون فقرات گذاشته شود. در افراد چاق‌تر می‌توان یک ردیف لیوان در قسمت بالا و نیز 1-2 ردیف لیوان در سمت پهلوها کنار لیوان‌های قبلی قرار داد.
 شفا آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: