کد خبر: ۶۵۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۵۱۲
وزارت ورزش و جوانان میتواند با اجرای اقتصاد مقاومتی میتواند مشکلات و کمبودهای ورزش را از بین ببرد.

اقتصاد مقاومتی نوشداروی ورزشبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چند سال اخیر و با ورود سرمایه به ورزش کشور‌‍‌‌ برخی بر این عقیده هستند که در برخی از حوزه های ورزشی خصوصا ورزش های پر طرفدار پول های زیادی به هدر میرود و با توجه به اینکه سیستم اداره ورزش در کشور ما به صورت دولتی اداره میشود، فشار این گونه بی برنامگی ها به صورت غیر مستقیم بر مردم تحمیل میشود.


برخی از فدراسیون نشین ها و وزارت ورزشی ها در سال های اخیر سعی بر این داشتند تا بتوانند این هزینه ها را کنترل کنند و از آن بکاهند اما باید قبول کرد که در انجام این ماموریت شکست خورده اند، اما در بهمن سال 1392 و با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به مسئولان امید در دل همگان زنده شد که از مشکلات اقتصادی ورزش کشور کاسته شود و حتی به کل از بین برود.

البته در این راه توجه مدیران ورزشی به بیانات رهبری و عمل به آنها لازمه رسیدن به ورزشی است که وابسته به هیچ نهاد و یا ارگانی نباشد و بتواند در همه زمینه ها خود کفا باشد.

اقتصاد مقاومتی چیست؟

اقتصاد مقاومتی در لغت به معنی تشخیص حوزه‌‍‌‎‎های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن این فشار‌ها است و در شرایط مناسب این فشارها باید به فرصت تبدیل شود، در اقتصاد مقاومتی باید وابستگی ها به ارج کاهش یابد و بر تولید داخلی و خود کفایی تاکید بسیاری گردیده است.

اقتصاد مقاومتی و ورزش:

وقتی به بدنه کلی اقتصاد مقاومتی نگاه میکنیم متوجه میشویم که ورزش در کشور ما تشنه این سیاست است و وزارت ورزش به عنوان متولی وظیفه اصلی را در این زمینه داراست تا این سیاست را در بدنه ورزش کشور پیاده سازی کند تا یکی از وابسته ترین نهادها در کشور را به خود کفایی برساند.

ورزش در کشور بسیار وابسته به نهادها و ارگان های دولتی است و به همین ترتیب نیاز زیادی به اقتصاد مقاومتی دارد و اگر بتواند آن را به خوبی پیاده کند میتواند مدلی برای دیگر بخش ها در کشور باشد.

مجلس، وزارت ورزش، مردم:

تا وقتی که ورزش ما به خود کفایی نرسد باید قبول کرد که سرمایه بسیاری در آن هدر میرود، سرمایه های که شاید هیچ وقت باز نگرددند البته برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که مجلس هم در پیگیری انجام اقتصاد مقاومتی در وزارت ورزش کم کاری میکنند و باید نظارتی بیشتری در این زمینه بر روی این وزارت خانه صورت گیرد.

ورزش کشور باید خود درآمد زا باشد و از درآمدی که کسب میکند در بدنه خود خرج کند اگر این اتفاق بیوفتد آنگاه حساب و کتاب در ورزش در مسیر مناسبی قرار میگرد و جلو هدر رفتن خیلی از منابع مالی اختصاص یافته به فدراسیون ها را میگیرد.

در پایان باید گفت فدراسیون‌ها هم باید در این زمینه پیشگام باشند، در اقتصاد مقاومتی فقط بحث مالی مطرح نیست و مثلا آوردن مربی های خارجی نامناسب هم میتواند به هدر رفتن استعدادهای این مرزو بوم منجر شود که خسارتی بیشتر از مسائل مالی به بار می‌آورد و فدراسیون ها مختلف باید در همه زمینه ها اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار بدهند تا بتوانند  وابستگی ها پشت سر بگذارند و از بیانات رهبر معظم انقلاب استفاده کنند. 

این سیاست میتواند نوش دارویی بر رفع  درد‌های ورزش کشور باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: