کد خبر: ۶۵۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
تعداد بازدید: ۴۸۱
مدیر عامل شركت پایانه های نفتی گفت: پس از رفع تحریم ها میزان تردد نفتكش ها در پایانه های صادراتی خارك تا 2برابر افزایش یافته و نفتكش های اسپانیایی ،نروژی و رومانیایی برای نخستین بار پس از اجرایی شدن برجام در این پایانه بارگیری می كنند.
تردد نفتكش ها در پایانه های صادراتی خارك تا دوبرابر افزایش یافتپیروز موسوی عصر جمعه در نشست خبری كه در حاشیه بیست و یكمین نمایشگاه صنعت نفت برگزار شده بود، در پاسخ به خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: پیش از رفع تحریم ها تنها نفتكش های ژاپنی اجازه داشتند در ایران بارگیری كنند و فقط یك نفتكش می توانست در خلیج فارس حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: اما اكنون با رفع تحریم ها سایر كشورها از جمله چین و اروپایی ها به شكل گسترده در پایانه های ایران فعالیت دارند.
مدیر عامل شركت پایانه های نفتی درباره صادرات میعانات گازی نیز گفت: اكنون بیش از 500هزار بشكه میعانات گازی در روز صادر می شود.
موسوی در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص ظرفیت پایانه های نفتی ایران گفت: سال گذشته ركورد صادرات 7.1میلیون بشكه در یك روز به ثبت رسید.
وی درباره راه اندازی پایانه صادراتی جاسك بر ساحل دریای عمان نیز گفت: با راه انداز پایانه صادرات، نفت ایران بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز انجام می شود. 
مدیر عامل شركت پایانه های نفتی اضافه كرد : این پایانه از ظرفیت صادرات روزانه 2 میلیون بشكه نفت و همچنین ذخیره 10میلیون بشكه نفت و میعانات برخوردار خواهد بود. 
موسوی یادآور شد: این پایانه صادراتی سكوی صادراتی بوده و عملیات بارگیری از طریق گوی های شناور انجام خواهد شد. 
وی در ادامه از طرح ذخیره سازی نفت خام در مخازن زیر زمینی خبر داد و گفت: قرار است مطالعات مربوط به ایجاد مخازن 10میلیون بشكه ای در فاصله 100 كیلومتری ساحل اجرا شود. 
مدیر عامل شركت پایانه های نفتی اضافه كرد: هم اكنون مخازن رو زمینی به ظرفیت 10 میلیون بشكه در منطقه گناوه در حال احداث است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: