کد خبر: ۶۵۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۴۹۲
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: 34 هزار دستگاه خودرو امسال از محصولات گروه خودروسازي سايپا به خارج از كشور صادر مي شود.
34 هزار خودرو امسال از گروه خودروسازي سايپا صادر مي شود

 مهدي جمالي روز چهارشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه مديرعامل سايپا كاشان در گفت وگو با خبرنگاران، ميزان صادرات سال گذشته اين گروه را 18 هزار دستگاه بيان كرد.
وي با بيان اينكه اين خودروها به كشورهاي عراق، الجزاير، لبنان و آذربايجان صادر شده است، افزود: امور مربوط به صادرات خودرو به كشور سودان نيز در دست مطالعه است.
مديرعامل گروه خودرسازي سايپا ابراز اميدواري كرد: با آرامشي كه در منطقه خاورميانه پيش خواهد آمد و بازار خوبي كه محصولات سايپا دارد، صادرات به اين كشورها افزايش يابد.
جمالي يادآور شد: پس از برجام سرمايه گذاران خارجي علاقه زيادي نسبت به همكاري با خودروسازان ايران نشان داده اند.
وي گفت: ما فرصت هاي سرمايه گذاري خارجي زيادي را براي سايپا كاشان پيش بيني كرده ايم كه با حمايت مسئولان محلي بتوان شريك سرمايه گذاران خارجي و قطعه سازان در اين منطقه باشيم.
جمالي افزود: به همين منظور توليد «ساينا» از بهمن ماه سال گذشته در اين شركت آغاز شده و تاكنون بيش از يك هزار خودرو توليد و پيش فروش شده است.
وي همچنين از اعلام آمادگي شركت خودروسازي «سيتروئن» در مشاركت 50 درصد توليد خودرو در سايپا كاشان خبر داد و ابراز اميدواري كرد: با فرصت پيش آمده شاهد رشد و توسعه صنعت خودرو در كشور و به ويژه در اين منطقه باشيم.
جمالي، ميزان سرمايه گذاري اين شركت را 500 ميليون يورو ذكر كرد و افزود: هم اكنون مهندسان داخلي خودشان خودرو را طراحي و خط توليد را راه اندازي مي كنند.
وي تصريح كرد: ما نخستين توليد خودرو را در دولت تدبير و اميد كه ساينا نام داشت به كاشان اختصاص داديم.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا همچنين از آغاز خط توليد خودرو جديد CS35 با مشاركت يك شركت چيني به نام چانگان از امروز در سايپا كاشان خبر داد و ابراز اميدواري كرد: اين شركت چيني كه طرف هاي معتبر جهاني دارد، بتوان محصولات متنوعي را در سايپا كاشان توليد كرد.
وي نيروي انساني قابل، منطقه مستعد و دانش خوب فني را از ويژگي هاي سايپا كاشان برشمرد.
در اين آيين فريبرز شهباز به عنوان مديرعامل سايپا كاشان معرفي و از خدمات شيخ عطار قدرداني شد.

 ايرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: