کد خبر: ۶۵۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
تعداد بازدید: ۴۷۰
تراکتورسازی با انجام بازی‌های قابل قبول به عنوان تیم نخست از گروه C لیگ قهرمانان آسیا (ملقب به گروه مرگ) صعود کرد.
بررسی عملکرد تراکتور در لیگ قهرمانانگروه مرگ در جوخه اعدام ژنرالبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال تراکتورسازی که در لیگ چهاردهم توانست به مقام نایب قهرمانی دست یابد پا به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گذاشت تا بازهم یکی از نمایندگان ایران در این رقابت‌ها باشد. در این گزارش به عملکرد سرخ پوشان درمسابقات لیگ قهرمانان آسیا پرداخته‌ایم. 

تراکتور در گروه مرگ
سرخ پوشان تبریزی که درابتدای لیگ پانزدهم نتایج قابل قبولی راکسب نکرده بودند با بیم وامید به مسابقات آسیایی واردشدند. شاگردان امیر قلعه‌نویی درقرعه کشی در گروه سوم رقابتهاجای گرفتند تا با حضور کنار تیم‌های الجزیره امارات ، پاختاکورازبکستان،والهلال عربستان عملاً خود را در گروه مرگ لیگ قهرمانان ببینند. کارشناسان فوتبال باتوجه به حضور نه چندان موفق سرخ های تبریز و عملکرد ضعیف در ابتدای لیگ شانسی برای تراکتور در آسیا متصور نبودند.

حضور قلعه‌نویی و تقویت موتور تراکتور 
مسئولان تراکتورسازی پس از حضور ناموفق تونی اولیویرا و برکناری وی، سکان هدایت تیمشان را به امیر قلعه‌نویی سپردند.  این تغییروتحول در راستای تقویت تیم بود که تراکتور را درلیگ متحول ساخت، تا جایی که حالا تیم پرطرفدار آذربایجان در جایگاه چهارمی لیگ قرارداد. اماتراکتوری ها بااقتداردر نخستین بازی لیگ قهرمانان آسیا حضور یافتند و در تبریز به مصاف الجزیره اماراتی رفتند که از هر لحاظ ازسرخ پوشان متمول تر بود. این بازی با اقتدار تراکتورسازان به پایان رسید و نماینده کشورمان بانتیجه 4برصفر به برتری قاطعانه رسید. این برتری سبب روحیه بخشی به تیم تراکتورشد واصطلاح خشت اول را درست واصولی گذاشت چراکه یک بنا از خشت اول آن ارزیابی می شود. واگرکج بنانهاده شود تاآسمان دیوار کج بنا می شود. تراکتوربا اقتدار لیگ راآغاز کرد ودرنهایت باصعود زود هنگام موفقیتش راتضمین کرد. سربازان ژنرال درادامه برای برگزاری دیدار در دور برگشت به کشورامارات رفتند اما این دیدار بانتیجه یک برصفر در خانه حریف به پایان رسید.


ازبک‌ها در نقش عربستانی‌ها! 
پس از یک ماه از دومین برد تراکتور سرخ ها پابه ازبکستان گذاشتند. مسئولان تیم و ازبکی ها برای صادرنکردن روادید حسابی تراکتورسازان را اذیت کردند و در رزرو هتل به تراکتورعملکرد خوبی نداشتند. سرانجام سرخ ها حرف سرمای تاشکندنشدند و یا یک گل بازی را واگذارکردند. اما در تبریزمسئولان جواب بی توجهی های ازبکی ها را  با محبت دادند و نتیجه دیدار با حساب دو صفر به سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید.

کارشکنی عربستانی ها و همراهی کنفدراسیون فوتبال آسیا
شاگردان امیر قلعه نویی که در دشوارترین بازی برابر الهلال عربستان قرارگرفته بودند، ضمن اینکه سدی به نام  سخت بودن دیدار وبرتری را پیش رو داشتند. کارشکنی عربستانی‌ها هم بر ذهن سرخ پوشان اثرگذاشته بود و تاثیر نامطلوب برعملکرد بازی سرخ ها وعملکرد مسئولان گذاشته بود اما علی رغم کارشکنی های فراوان حریف، نتیجه دیدار دو برصفر به سود تراکتور به پایان رسید و سربازان ژنرال یک بازی مانده به پایان رقابتها صعود خود راقطعی کردند. سرخ‌های تبریز با خیال آسوده به  مسقط رفتند اما با توجه به اینکه تراکتورنیازی به برد نداشت به یاران اصلی خود استراحت داد و از نیروهای تازه نفس وجوانتر بهره گرفت و با وجود بازی خوب مقابل الهلال، این بار مغلوب دومین تیم پرافتخار آسیا شد. تراکتور اکنون در جدول گروه سوم رقابتها با ارائه 6 بازی و 4 برد و دو باخت و کسب 12 امتیاز سربلند گروه مرگ است. به هرحال سرخپوشان دیار آذربایجان سربلند به کشور برمی گردند تا برای ادامه لیگ و مرحله بعدی لیگ قهرمانان آماده شوند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: