کد خبر: ۶۵۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
تعداد بازدید: ۱۱۰۳
اوباما برجام را یکی از دستاوردهای مهم دوران خود برشمرد
رییس‌جمهور ایالات متحده، توافق هسته‌ای با ایران را نمونه‌ای از قدرت دیپلماسی بر زور دانست.اوباما یکبار از توافق هسته‌ای ایران بعنوان موفقیت سیاسی به جای جنگ، یاد کرد و در پاسخی دیگر به این پرسش که میراث دوران وی چه بود، بار دیگر توافق هسته‌ای را به عنوان اقدام مهم دولتش یاد کرد.
اوباما: به توافق هسته‌ای با ایران افتخار می‌کنمباراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده امروز شنبه در همایش جوانان در لندن با اشاره به توافق هسته‌ای ایران گفت: رسیدن به چنین توافقی بدون وارد شدن در جنگ چیزی است که به آن افتخار می‌کنم.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه خبری ای بی سی نیوز، او در این همایش از نسل بعدی رهبران بریتانیا خواست تا نسبت به حل مشکلات تفکر بیش‌تری انجام دهند.

براساس گزارش ایسنا، اوباما گفت که در امنیت نگه داشتن شهروندان آمریکایی اولویت اصلی او است و پیشنهاد داد که این موضوع باید در بالای فهرست منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر باشد.

همچنین شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با جمعی از جوانان انگلیسی در سالن شهرداری لندن، توافق هسته‌ای را یکی از دست آوردهای مهم دوران خود برشمرد.

اوباما که درجمع 'گروه های جوان' که از سوی سفارت آمریکا در لندن برای شرکت در این دیدار دعوت شده بودند،به پرسش برخی از آنها پاسخ داد. همه این جوانان در گروه سنی 18 تا 30 سال بودند و پرسش ها در زمینه های مختلف مطرح شد.

رئیس جمهوری آمریکا در دو مورد از پاسخ های خود در این جلسه به توافق هسته ای ایران اشاره کرد.

اوباما یکبار از توافق هسته‌ای ایران بعنوان موفقیت سیاسی به جای جنگ، یاد کرد و در پاسخی دیگر به این پرسش که میراث دوران وی چه بود، بار دیگر توافق هسته‌ای را پس از 'طرح بیمه درمانی همگانی اوباما' که یک موفقیت داخلی برای وی محسوب می‌شد، به عنوان اقدام مهم دولتش یاد کرد.

سی ان ان گزارش داد: اوباما در این جلسه ' فائق آمدن بر بحران مالی آمریکا پس از روی کار آمدنش در سال 2009، مقابله با بیماری ابولا و بیمه درمانی عمومی در آمریکا'، را از دیگر دستاوردهای دوره 8 ساله زعامت دولت آمریکا توسط وی برشمرد.

به گزارش ایرنا، اوباما همچنین دراین جمع اسلام هراسی در آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت که جامعه مسلمان یکی از بخش های مهم در ساختارهای اقتصادی و نظامی آمریکا به شمار می روندو بدون آنها نمی توانند با تروریسم مبارزه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: