کد خبر: ۶۵۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
تعداد بازدید: ۴۰۲
روحانی در نشست مشترک با اردوغان:
رییس جمهور گفت: در سال‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد، اما به خاطر شرایط اقتصاد جهانی ما نتوانسیم گام‌های مورد نظر خود را بردایم. امروز زمینه برای مشارکت در زمینه‌های مختلف میان ترکیه و ایران آماده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که نشست مشترک با رجب طی اردوغان رییس جمهور ترکیه سخن می‌گفت، با تشکر از رئیس جمهور و دولت و ملت ترکیه به خاطر مهمان‌نوازی و پذیرایی گرم از هیئت ایرانی، اظهار داشت: بخش اول سفر شرکت در کنفرانس اسلامی بود که اهداف مهمی در این ارتباط پیگیری می‌شود

او افزود: دو هدف در این نشست پیگیری می‌شود؛ اول پیگیری حقوق مردم فلسطین و دیگری وحدت دنیای اسلام

روحانی، ریاست ترکیه در دو سال آینده در کنفرانس کشورهای اسلامی تبریک را گفت و ابراز امیدواری کرد که در این دو سال اهداف سازمان نزدیک‌تر شودد

رئیس جمهور ایران با اعلام سه هدف اصلی حضور در این کنفرانس گفت: ارتقا و معرفی نقش زنان مسلمان در جامعه اسلامی و معرفی حقوق زنان به جهان یکی از اهداف اصلی حضور در این کنفرانس است که در این زمینه اسلام مظلوم قرار گرفته است و گاهی در افکار عمومی جهانیان نظام حقوق زن در اسلام تحریف شده است.

روحانی مبارزه با افراطی‌گری و ترورسیم را یکی دیگر از اهداف این نشست خواند که برای جهان اسلام بسیار اهمیت دارد.

او افزود: هدف سوم تقریب بین مذاهب اسلامی و اینکه به همه بگوییم هویت ما اسلامی بودن است، نه شیعه یا سنی بودن. آن هم اسلامی که با عطوفت و اخوت همراه است و امیدواریم با همکاری ترکیه به اولویت این سه هدف بلند دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: در سفر به ترکیه که امروز انجام شد، مذاکراتی که با برادر بسیار عزیزم اردوغان داشتیم، تصمیم به توسعه رابطه در همه زمینه‌ها گرفتیم. در سال‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد، اما به خاطر شرایط اقتصاد جهانی ما نتوانسیم گام‌های مورد نظر خود را بردایم. امروز زمینه برای مشارکت در زمینه‌های مختلف آماده است. باید موانع را برداریم و مسیر را تسهیل کنیم.

ادامه دارد ...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: