کد خبر: ۶۵۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۴
تعداد بازدید: ۳۲۹
فاضل‌میبدی :
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حملات اخیر به دولت با منطق و انصاف سازگار نیست، گفت: برجام۲ یعنی آشتی ملی و حل مشکلات اقتصادی اما برخی با بهانه گیری با آن مخالفت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به تحرکات اخیر مخالفان دولت به بهانه انتقاد از توافق هسته‌ای و برجام، ‌ اظهار داشت: ‌ در طول تاریخ انقلاب هر حرکتی که قرار بود به نفع ملت و سیاست‌های کلان کشور صورت گیرد، همیشه یک عده اقلیت مقابل آن ایستادند و برجام نیز یکی از این موارد است.

وی با بیان اینکه این اقلیت ممکن است با حمایت جریان اقتصادی حامی آنها، تحرکات سیاسی دارند، گفت: در شرایطی که برخی از دشمنان جمهوری اسلامی از جمله اسرائیل و برخی کشورهای عرب نمی‌خواهند ایران حالت ثبات به خود گیرد و به همین منظور دائما در عرصه بین المللی به دنبال حرکات ضدایرانی هستند، متأسفانه تندروهای داخل کشور نیز در مقابل مسائلی که به نفع کشور و مردم است ایستادگی کرده و کارشکنی‌های خود را انجام می‌دهند و انتقاد‌ها به گونه‌ای است که هدف این اقلیت با دشمنان خارجی از جمله اسرائیل مشترک شده است.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ‌ در زمان دولت اصلاحات شاهد بودیم که دولتمردان و شخص آقای خاتمی در عرصه بین المللی بسیار آبرومندانه ظاهر می‌شدند اما وقتی از کشورهای خارجی به ایران بازمی‌گشتند، اقلیت تندروها بجای تشکر از دولت و رئیس جمهور وقت، دائما در حال بحران‌آفرینی برای ضربه زدن به دولت اصلاحات بودند.

وی افزود: ‌ این گروه اقلیت، در زمان دولت احمدی‌نژاد که آن سخنرانی‌های دور از شأن نظام جمهوری اسلامی ایران را شاهد بودیم و آن همه فسادهای مالی و... ایجاد شده بود، ساکت بودند اما امروز که دولت تدبیر و امید روی کار آمده و توانسته توافقی را در مسئله هسته‌ای با قدرت‌های جهانی ایجاد کند که حتی دشمنان هم از آن توافق ناراحت هستند و نمونه‌اش حملات تندروهای آمریکایی به اوباما رئیس جمهور آمریکا به خاطر قبول این توافق بوده است، مدام به آقای روحانی و دولتمردانی ازجمله آقای ظریف حمله می‌کنند.

فاضل میبدی با بیان اینکه حمله‌های اخیر به دولت با منطق و انصاف سازگار نیست، گفت: آقای روحانی و دولت ایشان بعد از اینکه با به سرانجام رساندن توافق هسته‌ای و برجام توانستند مقداری از عملکرد نامناسب دولت سابق را رفع و رجوع کنند و به تعبیری گام اول را برداشتند، خیلی شفاف با مردم صحبت کرد و گفت که باید به فکر اصلاح اوضاع داخلی از جمله در زمینه اقتصادی باشیم اما شاهدیم که تندروها بازهم با بی‌منطقی و بی‌انصافی به دولت حمله کرده و گاهی هم از بیانات رهبری سوءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریان تندرو داخل خاموش شدنی نیست اما خوشبختانه آقای روحانی و دولت در اصول خود محکم ایستاده و پاسخ محکمی به این‌ها داده و می‌دهد، گفت: ‌ راهکار اصلی مقابله با افراطیون داخلی این است که مردم در همه انتخابات‌ها در صحنه باشند و قطعا با این اتفاق هر روز شاهد ضعیف شدن افراطیون خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم گفت: مردمی که در انتخابات ۹۲ روحانی را برگزیدند و در ۷ اسفند ۹۴ هم نشان دادند می‌خواهند همین سیاست در کشور دنبال شود، در انتخابات بعدی هم همین سیاست را دنبال خواهند کرد. از این رو افراطیون و تندرو‌ها باید بدانند که تحرکاتشان، آنان را به جایی نمی‌رساند و فقط برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند.

وی با انتقاد از بهانه‌گیری‌های مخالفان دولت در حل مشکلات اقتصادی داخلی از سوی رئیس جمهور گفت: این اقلیت یا نفهمیدند برجام۲ یعنی چه یا اینکه می‌خواهند از چنین واژه‌هایی سوءاستفاده کنند. برجام۲ یعنی آشتی ملی و حل مشکلات اقتصادی داخل کشور اما متأسفانه افراطیون در مقابل این طرح نیز مخالفت کرده و باز متأسفانه صدا و سیما نیز به این موضوعات دامن می‌زند و توجه ندارد که مردم از این اختلافاتی که مانع کار و پیشرفت کشور می‌شود، خسته شده‌اند.

فاضل میبدی با بیان اینکه آقای روحانی برای اجرای برجام۲ و حل مشکلات داخلی از جمله مسئله اقتصادی کشور باید ابتدا با تدبیر خود و رهبری، بحث آشتی ملی را حل کند، گفت: در شرایطی هستیم که دولت باید مشکلات اقتصادی را حل کند و البته اگر بخواهیم که این موضوع حل شود باید یک آشتی ملی در داخل ایجاد شده و البته تحقق برخی از وعده‌های انتخاباتی از جمله رفع حصر و غیره را شاهد باشیم؛ همچنین ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران خارجی باید مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ‌ اینکه به بهانه مطرح شدن برجام۲ از سوی رئیس جمهور برای اصلاح اوضاع اقتصادی داخل کشور، به دولت و آقای روحانی حمله شود و طرح برجام۲ را آمریکایی بدانند یک دروغ و بهانه‌گیری برای زمین زدن دولت است اما خوشبختانه مردم آگاه هستند و این بی‌انصافی‌ها را تشخیص می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افراطیون از گذشته خود عبرت نمی‌گیرند، گفت: ‌ تندرو‌ها باید بدانند که حملات به دولت آقای روحانی نه به نفع خودشان است و نه به نفع سیاست‌های کلان کشور؛ باید بدانند که این کشور ثبات، رونق اقتصادی و ارتباطات جهانی می‌خواهد تا فضا برای تولید و اشتغال و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: