کد خبر: ۶۵۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۳۷۰
تیم ملی شطرنج مردان ایران در روزی که همه بزرگانش مقابل تیم قدرتمند هند بازنده شدند، با درخشش «علیرضا فیروزجاه» نوجوان 13 ساله عضو تیم ملی شطرنج مردان ایران، توانست نیم امتیاز ارزشمند از قهرمان سابق شطرنج آسیا و هند بگیرد.
شکست مردان شطرنج ایران/نوجوان 13 ساله برد«فیروزجاه» با درجه بین المللی 2475 در دور ششم رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا در امارات متحده عربی در میز چهار مقابل استاد بزرگ قدرتمند هند «کریشنان ساشیکیریان» با درجه بین المللی 2637 که سابقه قهرمانی آسیا و هند را در کارنامه دارد، به یک تساوی ارزشمند دست یافت تا تنها بازیکن بدون باخت ایران در این دوره از رقابت ها لقب بگیرد.
نوجوان 13 ساله ایران در این دوره از رقابت ها از شش مسابقه تیم ملی مردان ایران در پنج مسابقه در ترکیب قرار گرفت که حاصل آن سه پیروزی و دو تساوی بوده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور ششم رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا تیم ایران با ترکیب احسان قائم مقامی، پوریا درینی، پرهام مقصودلو و علیرضا فیروزجاه مقابل تیم پرستاره هند قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 0.5 بر 3.5 شکست خورد و به رده ششم جدول نزول کرد.
ویتنام تیم هفتم جدول رده بندی حریف دور هفتم مردان ایران است. در دوره گذشته مسابقات قهرمانی شطرنج آسیا در شهر تبریز با ویتنامی ها به مساوی رسیدیم.
در جدول رده بندی تا این مرحله، تیم های شطرنج مردان هند با 11، چین با 10، قزاقستان با 9، بنگلادش، مغولستان و ایران هر کدام با هشت امتیاز در جایگاه اول تا ششم قرار دارند.
در بخش بانوان نیز تیم ملی شطرنج ایران در برابر تیم دوم امارات متحده عربی با میانگین درجه بین المللی 1621 با نتیجه چهار بر صفر به پیروزی رسید، اما در مکان ششم جدول رده بندی باقی ماند.
حریف دور هفتم تیم ملی شطرنج بانوان ایران تیم قدرتمند چین است. در این دور از رقابت شطرنج قهرمانی آسیا، به احتمال فراوان شاهد مصاف «جو ونجون» و «سارا سادات خادم الشریعه» قهرمان و نایب قهرمان جایزه بزرگ بانوان اخیر خواهیم بود.
در جدول رده بندی بخش بانوان با این مرحله، ویتنام با 10، قزاقستان با10، ازبکستان با 10، چین با 9، هند با 8 و ایران با 6 امتیاز در جایگاه اول تا ششم جدول این رقابت ها قرار دارند. 
رقابت های شطرنج قهرمانی تیمی آسیا موسوم به جام ملت های آسیا در بخش مردان در 11دور و به روش سوئیسی و در بخش بانوان به صورت دوره ای از نهم فروردین ماه به میزبانی شهر ابوظبی در امارات آغاز شده است.
در این رقابت ها تیم پنج نفره مردان ایران با ترکیب استادان بزرگ احسان قائم مقامی و پوریا درینی، استاد بین المللی مسعود مصدق پور، علیرضا فیروزجاه و پرهام مقصودلو و تیم ملی شطرنج بانوان ایران با ترکیب استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه، استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان، استاد بزرگ بانوان میترا حجازی پور، استاد فیده بانوان آناهیتا زاهدی فر و هما علوی حضور دارند.
در بخش مردان 22 تیم از کشورهای چین، هندوستان، قزاقستان، ایران، ویتنام، بنگلادش، مغولستان، ازبکستان، امارات(سه تیم)، عراق، قرقیزستان، لبنان، اردن، عمان، سریلانکا، افغانستان، پاکستان، کویت، نپال و تاجیکستان حضور دارند.
در بخش زنان نیز 10 تیم از کشورهای هندوستان، ازبکستان، ویتنام، چین، ایران، مغولستان، قزاقستان، سریلانکا و امارات متحده عربی(دو تیم) حضور دارند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: