کد خبر: ۶۵۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۳۴۸
نیوزویک:
عربستان و امارات که هر دو روابط نزدیکی با انگلستان دارند و ایران را دشمن خطرناکی محسوب می کنند، باید از طریق دفتر وزارت خارجه پیام آرام و ساده ای به انگلیس بفرستند. این پیام باید کوتاه و دلنشین باشد: سفر پرنس آن قدرها هم راحت نخواهد بود.
پرنس چارلز به جای ایران به اسرائیل سفر کند / عربستان و امارات به چارلز این پیغام را بدهند: سفر راحتی به تهران نخواهی داشت
الیوت ابرامز، از مسئولان ارشد دولت ریگان و بوش در نیوزویک نوشت: قبلا درباره امتناع خانواده سلطنتی بریتانیا از سفر به اسرائیل نوشته بودم. حالا خبردار شدیم که احتمال دارد پرنس چارلز از ایران دیدار کند. 

روایت ایندیپندنت از این ماجرا این است: سخنگوی کاخ کلارنس [ محل اقامت پرنس] گفت: « سفر کوتاه در پاییز هنوز تایید نشده. اما پرنس بسیار مشتاق دیدار از ایران است. او امیدوار است بتواند از نقشش به عنوان یک دیپلمات به تقویت روابط و گفتگو های آتی میان دو کشور کمک کند».

گفته می شود پرنس چارلز علاقه طولانی به تاریخ ایران داشته است....

ظاهرا پرنس علاقه ای به یادآوری گذشته ندارد. چهار سال پیش تعدادی از ایرانیان به سفارت بریتانیا حمله کرده و آن را آتش زدند. در بحث های دیگر هم که ایران در نقطه مقابل اسرائیل قرار دارد. با این حال، ظاهرا هیچ کدام از این مسائل، این عضو خانواده سلطنتی را از دیدار ایران باز نمی دارد.

او پیشتر یک بار پس از زلزله بم "در نقش رئیس یک سازمان خیریه صلیب سرخ، اما نه عضوی از خانواده سلطنتی" به ایران آمد.

جای تعجب دارد که این عضو خانواده سلطنتی از دیدار اسرائیل امتناع می کند، اما باوجود اطلاع از اختلافات بین کشورش و تهران، بازهم مشتاق سفر به ایران است.

پیشنهاد من این است: عربستان و امارات که هر دو روابط نزدیکی با انگلستان دارند و ایران را دشمن خطرناکی محسوب می کنند، باید از طریق دفتر وزارت خارجه پیام آرام و ساده ای به انگلیس بفرستند. این پیام باید کوتاه و دلنشین باشد: سفر پرنس آن قدرها هم راحت نخواهد بود.
منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: