کد خبر: ۶۵۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
تعداد بازدید: ۱۵۸۳
مشاور وزیر راه و شهرسازی معتقد است که «سطح پروژه‌ها را در دولت قبل پایین آوردند تا تعداد را زیاد کنند. ولی در پروژه‌های ملی مثل راه‌ها و راه‌آهن، بنادر، فرودگاه‌ها، تجهیز ناوگان و... عقب هستیم.»
آخرین وضعیت 2906 طرح نیمه‌تمام از زبان مشاور وزیر راه و شهرسازی/ علت عقب‌ماندگی حوزه حمل‌ونقل چیست؟غلامرضا سلامی درباره آخرین وضعیت حدود 2906 طرح نیمه‌تمام اظهار داشت: من در حال حاضر آماری ندارم، اما فقط فکر می‌کنم تعداد این پروژه‌ها بیشتر از 3 هزار مورد باشد.
وی افزود: این نگاه من به این دلیل است که مشخص نشده که کدام پروژه عمرانی، کدام پروژه ملی و کدام پروژه کلان، شهری و منطقه‌ای است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سطح پروژه‌ها را در دولت قبل پایین آوردند برای این‌که تعداد را زیاد کنند. ولی در پروژه‌های ملی مثل راه‌ها و راه‌آهن، بنادر، فرودگاه‌ها، تجهیز ناوگان و... در حقیقت عقب هستیم.
سلامی با بیان این‌که سن متوسط ناوگان هوایی بیش از 22، 23 سال است، عنوان کرد: ناوگان ریلی نیز تا 50 سال سن دارد. همچنین سن ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری و خیلی از کامیون‌ها بالای 35 سال است.
وی متذکر شد: در حقیقت این‌ها باید نوسازی شود، اما متاسفانه به‌دلیل کمبود منابع و تحریم‌ها، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور متوقف مانده است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به همین دلیل از کشورهای منطقه عقب ماندیم؛ چه حمل‌ونقل هوایی، چه حمل‌ونقل ریلی، چه حمل‌ونقل دریایی و چه حمل‌ونقل زمینی.
سلامی با بیان این‌که در حوزه زیرساخت‌ها نسبت به درآمدهایی که کشور در سال‌های گذشته داشته است، عقب هستیم، گفت: در حال حاضر خیلی از شهرها فاقد فرودگاه و راه‌های بدون خطر هستند.
وی افزود: این‌ها مسایلی است که نیازمند به سرمایه‌گذاری است و بخشی از آن را دولت باید انجام دهد. این در حالی است که با وجود درآمدهای کلان نفت در دوره‌ای، این منابع اتلاف شد و از سوی دیگر، امروز با کاهش قیمت نفت و کمبود درآمد نفت مواجه هستیم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذار خارجی بعد از اجرای برجام، می‌تواند خیلی موثر باشد در رفع این مشکلات.
منبع:خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: