کد خبر: ۶۵۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
تعداد بازدید: ۷۹۱
رئیس آزمایشگاه‌ مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برخی اسانس‌های مصنوعی آدامس‌ها درکبد می‌تواند به سم تبدیل شود.
تبدیل برخی اسانس‌‌ آدامس‌ها به سم کبدی،حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو ، در خصوص آدامس‌های قاچاق بیان کرد: بخش عمده‌ای از آدامس ها وارداتی هستند که اغلب آن‌ها نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. 

وی درمورد اسانس‌های مصرفی در انواع آدامس‌ها گفت: اگر اسانس‌های طبیعی مانند زیره، گلاب و و ... در آدامس‌ها استفاده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند هر چند که مقدار آن باید درحد مجاز باشد. برخی اسانس‌های مصنوعی می‌تواند با ورود به کبد در بدن فرد به سم تبدیل شود و آسیب‌هایی را به بدن وی وارد کند این نوع از اسانس‌ها هم باید در حد مجاز مورد استفاده قرار گیرد و در فرمول محصول ذکر شود.

رستگار در مورد تخلفات انجام شده روی آدامس‌ها عنوان کرد: مشخصات ادعا شده روی این محصولات باید با ماهیت آدامس‌ها تطبیق داشته باشد. 

وی راجع به فواید آدامس  اظهار کرد: مصرف آدامس‌هایی که طبق روز صحیح تولید می‌شوند می‌تواند به تقویت عضلات چانه، برطرف کردن بوی بد دهان و منظم شدن عملکرد سیستم گوارشی کمک کند.
منبع:شفاانلاشن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: