کد خبر: ۶۵۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
تعداد بازدید: ۹۴۰
توسعه خطوط حمل و نقل ریلی بین کلانشهر و شهرهای اقماری ضروری است اما برای تحقق این مهم باید اسناد بالادستی و مطالعات کلان مورد توجه قرار گیرد
اجرای طرح قطار حومه ای برای مقابله با حاشیه نشینی مشهدمعاون عمرانی وزیر کشور گفت: اجرای طرح قطارهای حومه ای برای مقابله با پدیده حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد موثر است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هوشنگ خندان دل امروز در جلسه بررسی توسعه شبکه قطارهای حومه ای مشهد افزود: با ایجاد زیرساخت های ریلی برای تردد آسان و ارزان، امکان اسکان جمعیت در شهرهای جدید اطراف نیز فراهم می شود.
او ادامه داد: در این زمینه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی باید با یکدیگر همکاری و برای ایجاد شرکت هایی با هدف رفع مشکلات حمل و نقل بین مادرشهر و شهرهای اقماری اقدام کنند.
پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: توسعه خطوط حمل و نقل ریلی بین کلانشهر و شهرهای اقماری ضروری است اما برای تحقق این مهم باید اسناد بالادستی و مطالعات کلان مورد توجه قرار گیرد و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان راهکارهای عملیاتی شدن توسعه خطوط قطارهای حومه ای بررسی شود.
محسن پور سیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن کشور هم در این جلسه به تبیین سیاست های وزارت راه و شهرسازی پرداخت و گفت: شهرسازی ریل پایه  مبنای توسعه شهرها در این وزارت خانه قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست عنوان کرد: توسعه قطارهای حومه ای برای مقابله با پدیده حاشیه نشینی و کاهش مهاجرت به شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است.
علیرضا رشیدیان اختصاص اعتبارات لازم برای خطوط قطارهای حومه ای چناران-مشهد و فریمان-دوغارون را خواستار شد و افزود: به علت زیرساخت های مناسب موجود با آغاز طرح توسعه قطارهای حومه ای از خراسان رضوی و شهر مشهد زمینه تسری این مهم به سایر نقاط کشور فراهم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: