کد خبر: ۶۵۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۹۰۴
هوندا به شدت مصمم است تا سوپراسپرت جدید خود یعنی NSX را به قله های موفقیت برساند، درست مانند نسل قبل آن.
وب‌سایت ترنجی - امیرحسین برتری: هوندا به شدت مصمم است تا سوپراسپرت جدید خود یعنی NSX را به قله های موفقیت برساند، درست مانند نسل قبل آن. این خودرو که رقبایی مانند پورشه 911 دارد در حال حاظر به عقیده برخی تنوع کمی در پیشرانه ها و تجهیزات اضافه دارد. برای مثال پورشه 911 حدود 20 مدل مختلف با سطح های مختلف تجهیزات و قدرت دارد.

تصمیم هوندا برای تولید مدل های مختلف از NSX

هوندا برای عقب نماندن از رقبا دست به کار شده و در تلاش است تا مدل های بیشتری از NSX  رونمایی کند. مدل های کانورتیبل و یک نسخه قویتر تر و آماده برای رقابت در پیست Type-R احتمالا برگ های برنده این خودرو برای رقابت با دیگر خودروها خواهد بود.

نسخه Type-R سبک تر و قوی تر خواهد بود و احتمالا دارای فناوری هایی مانند آیرودینامیک فعال بدنه و استفاده از الیاف فوق العاده سبک مختلف برای کاهش وزن خواهد بود، حتی ممکن است سیستم انتقال قدرت دستخوش تغییراتی شود و مدلی با محور متحرک عقب هم داشته باشیم. این اخبار مستقیما توسط نیک رابینسون، سرمهندس توسعه NSX در مصاحبه با مجله ی اتوکار انگلستان گفته شده است.

تصمیم هوندا برای تولید مدل های مختلف از NSX

مدل استاندارد NSX از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر بهره می برد که همراه با 3 موتور الکتریکی، که یکی در عقب و دو عدد در جلو هستند، همراه شده است. جداکردن دو موتورالکتریکی محور جلو می تواند این خودرو را به یک خودروی محور عقب تبدیل کند، این امر که کوچکتر شدن باتری ها را در نتیجه خواهد داشت باعث کاهش وزن نهایی خودرو خواهد شد که باعث قابلیت های فنی بسیار عالی خواهند شد.

حتی احتمال یک نسخه غیر هیبریدی و بدون موتور الکتریکی هم وجود دارد، برای جبران کاهش قدرت که با برداشته شدن موتورهای الکتریکی صورت می گیرد احتمالا دو توربوی الکترکی به کمک پیشرانه ی بنزینی خواهند آمد تا قدرت بیشتری تولید کند. نیک رابینسون از وجود حالتی به نام cheat mode یا حالت تقلب در خودرو نام برد که باعث خاموش شدن موتور های محور جلو خواهد شد که به راننده لذت کمی دریفت و لیزبازی را خواهد داد!

تصمیم هوندا برای تولید مدل های مختلف از NSX

البته نیک رابینسون خاطر نشان کرد مدل بدون سقف احتمال کمی را برای تولید داراد چون در صورت برداشتن سقف شاسی خودرو ضعیف خواهد شد و برای برطرف کردن این ظعف نیاز به تغییرات در بدنه و شاسی است، خود این تغییرات باعث اضافه وزن زیادی خواهند شد. اگر فیلم Avengers را بخاطر بیاورید، در آن فیلم یک کانسپت از NSX به نمایش درآمد که بدون سقف بود، این تصویر می تواند کمک زیاد به ما بکند تا بتوانیم این خودو را بدون سقف تصور کنیم. البته که آن خودرو تنها یک کانسپت بود و معلوم نیست در مرحله تولید چه اتفاق و تغییراتی را به خود ببیند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: