کد خبر: ۶۵۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۱۲۰۶
مخاطبی از هند؟
در بین برنامه های تلویزیون در 48 ساعت گذشته شروع پخش سریالی تازه که به صورت همزمان کنداکتور طلایی سه شبکه به پخش آن اختصاص پیدا کرده است، اتفاقی ویژه بود؛ سریالی که البته بعید است مخاطب ایرانی چندان ارتباطی با آن برقرار کند و بیشتر بر مبنای ذائقه هندی ساخته شده است!
در بین برنامه های تلویزیون در 48 ساعت گذشته شروع پخش سریالی تازه که به صورت همزمان کنداکتور طلایی سه شبکه به پخش آن اختصاص پیدا کرده است، اتفاقی ویژه بود؛ سریالی که البته بعید است مخاطب ایرانی چندان ارتباطی با آن برقرار کند و بیشتر بر مبنای ذائقه هندی ساخته شده است!

ستاره های شیشه ای

بالاخره رقابت داغ شبکه ها برای جذب مخاطب در نوروز 95 کلید خورد و احسان علیخانی همانطور به عنوان اولین برنامه ویژه تحویل سال پخش قسمت های مقدماتی را آغاز کرد. «سه ستاره» که دو سال پیش با دستور کار ارزیابی کارنامه 10 ساله شبکه 3 روی آنتن رفته بود، امسال با بررسی کارنامه یکساله تمام شبکه های سیما کلید خورده از این نظر جامعیت بیشتری دارد.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

احسان علیخانی در اولین قسمت برنامه که تایم بالایی هم در کنداکتور شبکه 3 به آن اختصاص پیدا کرده بود به نسبت موفق ظاهر شد. ترکیب مهمانان داخل استودیو این برنامه مانند محمد حسین میثاقی، علی ضیا و نجم الدین شریعتی در کنار آیتم های ضبط شده در گفتگو با رامبد جوان و عادل فردوسی پور پکیج جذابی را برای شروع پیش روی مخاطبان «سه ستاره» قرار داد. در این میان اما ایرادهای فنی مانند قطعی میکروفن نجم الدین شریعتی و ناهماهنگی در چند نوبت رفت و برگشت به استودیو آزاردهنده بود که می توان آن را به حساب ایرادهای مرسوم گام اول نوشت.



هت تریک هندی!

سریال «همسفر خورشید» که از دو سه روز قبل با نام «همسفر با خورشید» به عنوان تازه ترین سریال شبکه «افق» در فضای رسمی رسانه های خبری معرفی شده بود، شنبه شب روی آنتن شبکه یک و به صورت همزان شبکه تهران رونمایی شد. شبکه افق هم با یک ساعت تاخیر بعد از دو شبکه یک و تهران، قسمت اول این سریال را روی آنتن فرستاد تا برای اولین بار سریالی به صورت همزمان پخش از سه شبکه را تجربه کند.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

عجیب تر از این برنامه ریزی و تنظیم کنداکتور پخش شبکه ها اما کیفیت این سریال با کارگردانی علی شاه حاتمی است! سریالی که اصرار عجیبی در استفاده از الگوهای شعاری و مستعمل سینمای هند دارد و لااقل در حد و اندازه قسمت اول نتوانست مخاطبان را برای ادامه همراهی مجاب کند. موقعیت های عجیب مانند سکانس فروش دختر توسط پدرش و چانه زنی بر سر قیمت چندان برای مخاطب ایرانی آشنا نیست و به همین دلیل احتمالا آنها را از همراهی با داستان پس خواهد زد.



مهمان ویژه اما معمولی

برگزاری همایشی تحت عنوان «همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا» بهانه ای شد تا بخش خبری ساعت 21 سیما در دوران پوست اندازی خود میزبان مهمان ویژه ای شود؛ مارتین دکرت، کارشناسی که تحت عنوان «مشاور بانک های اروپایی» در زیرنویس خبر معرفی می شد با حضور در استودیو خبر 21 به صورت زنده پاسخگوی سوالاتی پیرامون شرایط همکاری ایران با بانک های اروپایی در دوران پساتحریم و ابهامات موجود در فضای رسانه ای پیرامون این مسئله شد.

این گفتگو که با همراهی علی دیواندری، دبیر همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا پخش شد در نوع خود اتاقی ویژه برای بخش های خبری سیما محسوب می شد اما مواردی از جمله پاسخ های خنثای آقای مشاور به برخی سوالات و مهمتر از آن کیفیت نامطلوب دوبله همزمان اظهارات او به صورت زنده تا حدود زیادی اجازه تبدیل شدن این گفتگو به یک اتفاق داغ روی آنتن سیما را نداد.



توجه در حد جام جهانی

مروری بر حاشیه های تلویزیون

حالا دیگر تلویزیون بستر لازم برای پاسخ دادن به مخاطبان با سلیقه های8 مختلف را دارد و اگرچه تعدد شبکه های دیجیتال در شرایط عادی تاثیری در افزایش کیفیت برنامه های قرار گرفته در کنداکتور سیما نداشته اما در مواردی از این دست حسابی به کار تلویزیون می آید. برگزاری مسابقات جام جهانی پینگ پونگ در آلمان در شرایط عادی مانند بسیاری دیگر از رشته های ورزشی غیر از فوتبال و والیبال احتمالا سهمی از آنتن تلویزیون نداشت و علاقمندان این رشته ورزشی باید نتایج و حواشی این رویداد را در سایت های تخصصی و تک صفحه های منهای فوتبال رسانه های مکتوب دنبال می کردند؛ دیروز اما شبکه ورزش سیما بخشی از کنداکتور روزانه خود را به پخش زنده قسمت هایی از این رویداد اختصاص داد. نکته جالب این که این پخش زنده با بحث کارشناسی همزمان در استودیو برنامه همراه شده بود و جدیت این شبکه برای توجه به این مسابقات را بیشتر عیان کرد.

منبع:روزنامه سینما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: