کد خبر: ۶۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۶۶
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان خبر داد
خبر همکاری مشترک ایران و ایتالیا در تولید و طراحی مبلمان در کشور در حالی از طرف رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کالا اعلام می‌شود که نمی‌توان از گلایه‌های صادراتی این اتحادیه از سازمان توسعه تجارت و افت چشمگیر صادرات مبلمان چشم پوشید.
تولید مشترک مبلمان ایرانی و ایتالیایی آغاز شدحسن احمدیان ، با بیان این‌که برای توسعه و ارتقای سطح کیفی تولیدات مبلمان و افزایش قدرت صادرات، تفاهم‌نامه‌ای بین این اتحادیه با اتحادیه مبلمان ایران به امضاء رسید تا از این پس مفاد این تفاهم‌نامه تحت عنوان تولید مشترک، انتقال تکنولوژی، طراحی و اهدای لیسانس به تولیدات داخلی به اجرا در آید.

وی در ادامه با اشاره به افت صادرات مبلمان در سال‌های اخیر اذعان کرد: در حالی که در سال‌های 1390 و 1392 با رشد سه - چهار برابری صادرات روبرو بودیم، در سال‌های اخیر عوامل مختلفی باعث افت صادرات در این حوزه شد.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان مبلمان در تشریح افت صادرات تصریح کرد: از آنجاکه عمده بازار ما کشور عراق بود، در سال‌های اخیر ظهور داعش یکی از اساسی‌ترین عوامل کاهنده میزان صادرات به شمار می‌رفت و در عین حال اختصاص نیافتن نمایشگاه‌های مبلمان به این اتحادیه نیز در کاهش صادرات اثر‌گذار بوده است.

احمدیان ضمن بیان این‌که حمایت‌های مناسبی از سوی سازمان توسعه و تجارت برای پیشبرد اهداف صادراتی صنعت مبلمان صورت نگرفته و با اشاره به عدم حمایت مالی در سفرهای برون‌مرزی از سوی آن سازمان اظهار کرد: در حالی که نمایشگاه‌ها پل ارتباطی میان تجار خارجی و تولید‌کننده‌های داخلی به‌شمار می‌رود اتحادیه صادر‌کنندگان مبلمان آنها را تحت اهداف و اولویت‌های صادراتی تعریف می‌کند و همین‌طور اعزام اعضای این اتحادیه به سفرهای تجاری و نمایشگاه‌های برون‌مرزی به صورت رایگان و از طریق درآمد حاصل از همین نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد، ولی شاهد هستیم که این نمایشگاه‌ها به غیر واگذار شده که عملا در گسترش بازار و اهداف صادراتی گام موثری محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به شناسایی بازار‌های جدید صادراتی در این حوزه اذعان کرد: طبق برنامه، این اتحادیه به شناسایی بازارهای هدف با در نظر گرفتن قیمت‌های مدنظر، فرهنگ، مذهب، روابط تجاری و دیگر عوامل اقدام کرد که این اقدام به 10 کشور شامل عراق، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه، با مجموع 400 تا 450 میلیون نفرجمعیت ختم شد که ویژگی‌ها و پتانسیل‌های مورد نظر صادراتی را دارا بودند.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان مبلمان در خصوص حمایت‌های گمرکی برای تولید داخلی و صادرات گفت:‌ در سال‌هایی که ما شاهد رشد سه الی چهار برابری صادرات در این صنف بودیم، تولید از طریق تعرفه‌ها و ارزش‌گذاری‌های گمرکی حمایت می‌شد؛ به‌طوری که ما نه با بالابردن تعرفه، بلکه با افزایش ارزش‌های وارداتی از ورود اجناس نامرغوب با قیمت پایین جلوگیری کرده‌ایم که به افزایش کیفیت تولید و تمایل به صادرات در شرکت‌های داخلی منجر شد.

احمدیان تاثیر‌گذاری برجام و بازگشایی مبادی بانکی و همین‌طور سوئیفت را یک تاثیر‌گذاری فوری ندانست و حداقل زمان اثر آن را در اردیبهشت‌ماه سال آینده دانست.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: