کد خبر: ۶۵۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید: ۱۰۸۵
عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طلای شیرین سیاه ایرانی به سبب صادرات فله در بازارهای هدف به نام دیگر کشورها به ثبت می رسد.
تلخی صادرات فله، شیرینی خرما را گرفت

خرما محصول منحصر به‌فرد و خاص که عمده تولید آن در خاورمیانه است؛ محصولی که مفت و مجانی با صادرات فله اش مانند دیگر محصولات کشاورزی در اختیار دیگر کشورها قرار می گیرد و همه اینها به دلیل نبود کارخانه فرآوری و جانبی است که موجب شده فقط زحمت تولیدش بر گردن کشاورزان باشد و سودش در حساب دیگران!!!

هدایت الله میرمراد زهی عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صادرات خرما گفت:خرما، طلای شیرین سیاه اگر با بسته بندی مناسب وارد بازار صادراتی شود به طور حتم ارزش افزوده بالایی را برای کشورمان به ارمغان می آورد.

وی تصریح کرد: برای افزایش اشتغال در کشور باید از صادرات فله خرما به بازارهای هدف جلوگیری کنیم چرا که این امر به نفع تولیدکننده و کشور نیست.

میرمراد زهی تصریح کرد: فرآوری این محصول و برندسازی مناسب می تواند برای رشد ارزی غیر نفتی کشور مفید باشد چرا که خرمای ایرانی از نظر تنوع و کیفیت بهترین خرما در سطح جهان است و نباید اجازه دهیم با صادرات فله این محصول به نام دیگر کشورها ثبت شود.

لازم به ذکر است مصر با بیش از یک میلیون و 370هزار تن اولین تولیدکننده خرماست پس از آن عربستان سعودی با بیش از یک میلیون و 122هزار تن و ایران با بیش از یک میلیون تن در مقام‌های دوم تا سوم قرار دارند پس از آن امارات متحده، الجزایر، عراق، پاکستان، عمان، تونس و لیبی در رتبه‌های چهارم تا دهم تولید خرمای جهان جای گرفته‌اند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: