کد خبر: ۶۵۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
تعداد بازدید: ۱۲۲۸
/مشارکت گسترده؛ راز اقتدار ملی/
همه‌ی تمهیدات برای شرکت مردم همیشه در صحنه‌ی ایلام در انتخابات فردا، هفتم اسفند اندیشیده شده است.

فردا، روز انتخابمردم استان در شهرستان‌های ایلام، مهران، ایوان ، ملکشاهی، سیروان ، چرداول، دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره فردا برای انتخاب سه نماینده در مجلش شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

 به گزارش (ایسنا)«حسین کلانتری» - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: دست‌اندارکاران اجرایی و نظارتی بدون توجه و نگاه به نامزد خاص تمام توان خود را با رعایت اصل بی طرفی برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و زمینه‌سازی مشارکت خداکثری مردم بکار گرفته‌اند.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف از سوی دستگاه‌های اجرایی مبنی بر استفاده از امکانات دولتی به منظور حمایت از شخص و یا جریان خاص گزارش نشده است.

رئیس ستاد انتخابات ایلام فضای رقابتی را در انتخابات مجلس دهم در استان بسیار تنگاتنگ ارزیابی و تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته فاصله میان برخی از نامزدها در شهرستان‌های مختلف بسیار جزئی است که این امر نشان از پویایی و نشاط انتخاباتی در میان نامزدها و هواداران آنها دارد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: بیش از 434 هزار نفر در استان که کمتر از یک درصد واجدان شرایط در کشور هستند می‌توانند آرای خود را به 531 صندوق اخذ رای برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 531 صندوق پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری بریزند.

کلانتری گفت: با وجود این جمعیت کم در استان 531 شعبه اخذ رای به منظور پوشش بیشتر مناطق دور افتاده و بستر‌سازی زمینه مشارکت بیشتر مردم در نظر گرفته شده که در برابر 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور حدود یک درصد را شامل می شود و در مقایسه با ادوار گذشته شاهد افزایش 10 درصدی تعداد صندوق‌های رای هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: مجموعه استان از آمادگی 100 درصدی برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند برخوردار است و کوچکترین نگرانی به منظور اجرای این حماسه ملی در دو حوزه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی و همچنین حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره برخوردار است.

«حشمت شریفی‌راد» - دادستان عمومی و انقلاب ایلام هم گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های انتظامی و امنیتی همه امور امنیتی برای حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی در سطح استان فراهم ‌شده و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر گونه بی‌نظمی، برخورد جدی، قاطع و بدون فوت وقت در پی دارد، افزود: در ایام برگزاری انتخابات قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی به ‌صورت شبانه‌-روزی کشیک است.

شریفی‌راد خاطرنشان کرد: حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح موجب ایجاد امنیت بیشتر برای کشور و تک‌تک افراد جامعه می‌شود و توطئه‌های دشمن علیه امنیت نظام و انقلاب خنثی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی با رعایت قوانین انتخاباتی سالم و بانظم را رقم بزنند تصریح کرد: قانون در همه امور فصل‌الخطاب وو عدول از آن جرم است.

وی اضافه کرد: در همه شهرستان‌های استان، شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی فعال است.

شریفی‌راد از مردم همیشه در صحنه استان ایلام خواست بار دیگر با حضور دشمن‌شکن در پای صندوق‌های رأی اقتدار نظام را به رخ دشمنان بکشند.

فرمانده انتظامی ایلام گفت: پلیس ایلام در آماده‌باش کامل بوده و با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد قاطع می‌شود.

سردار «علی دولتی» - فرمانده انتظامی استان هم گفت: زمینه‌ها و امنیت لازم برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی در استان فراهم ‌شده و پلیس به ‌صورت صدرصد در آمادش باش است و با کوچک‌ترین جرائم انتخاباتی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت قانون موجب برگزاری انتخاباتی سالم و با نشاط می‌شود ، گفت: کاندیداها موظف به رعایت قانون هستند و عدول از قانون برخورد قاطع پلیس با همکاری دستگاه قضا را در پی دارد و پلیس در تمام شعب اخذ رأی حضور دارد .

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: ادارات ثبت احوال شهرستان‌های استان و مرکز استان به مدت دو روز برای ارائه خدمات سجلی مردم برای حضور در انتخابات 7 اسفند دایر است.

«منوچهر تیموری» اظهار کرد: دوایر ثبت احوال در مرکز استان و شهرستان در روزهای پنج‌شنبه 6 اسفند از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر و در روز جمعه از ساعت 8 صبح تا پایان مهلت اخذ رأی برای ارائه خدمات سجلی و شماره ملی و در راستای ارائه خدمات به مردم دایر خواهند بود.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام افزود: این امر در راستای ارائه خدمات به مردم و شرکت کندگان در انتخابات 7 اسفند و پاسخگویی به مسئولان انتخابات برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن انتخابات دایر خواهد بود.

تیموری اضافه کرد: کسانی که کد ملی خود را ندارند و یا به هر علتی کارت ملی خود را در دست ندارند می‌توانند روز جمعه به ادارات ثبت احوال استان مراجعه و شناسه ملی موقت خود را دریافتت کنند.

وی، با تأکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی در 7 اسفند، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات 7 اسفند تمام ادارات ثبت احوال در استان و مرکز شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات به مردم عزیز ایران اسلامی هستند.

در استان ایلام ۴۳۴ هزار و ۶۳۷ نفر حائز شرایط رأی دادن هستند.

مردم استان ایلام در دو حوزه انتخابیه از بین 38 کاندیدای مجلس شورای اسلامی به سه نفر و از بین دو کاندیدای مجلس خبرگان به یک نفر رای خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: