کد خبر: ۶۵۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
تعداد بازدید: ۶۱۰
قاضی‌زاده هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر قرار است مردم از نظر هزینه، پول کمتری برای درمان پرداخت کنند باید پیشگیری از بیماری را در دستور کار خود قرار دهند.

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه جامع فرهنگ سلامت قزوین  اظهار کرد: در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی انتظار است که بیشتر نقش مردم نسبت به دولت تقویت شود.

به گزارش فارس، وی افزود: نقش مردم باید در قالب سمن‌ها یا سازمان‌های مردم نهاد پررنگ شود تا آنان خودشان در راستای توانمند ساختن جامعه و در رعایت بهداشت عمومی اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: باید مردم در رعایت بهداشت عمومی همتی ویژه کنند زیرا حرف‌ها و سخنانی که وزارت بهداشت و همکارانشان پیرامون سلامت به آحاد جامعه می‌گویند در حد موعظه و توصیه مطلوب است.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند که دیگر سیگار و قلیان نکشند و یا نمک، روغن و شکر کمتری مصرف کنند و بیشتر تحرک داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه بیماری توهم نیست و سراغ همه می‌آید، عنوان کرد: اگر قرار است مردم از نظر هزینه، پول کمتری برای درمان پرداخت کنند باید پیشگیری از بیماری را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کیفیت برگزاری دومین نمایشگاه جامع فرهنگ سلامت مطلوب است، بیان کرد: این نمایشگاه نسبت به استان‌های دیگر در نوع خودش بی‌نظیر برگزار شده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی به گرد و غباری که چندین استان را دچار چالش کرده است، مطرح کرد: در جلسه دولت پیرامون این موضوع بحث شد که بیشترین دلیل و منشأ آن بیرونی است و مربوط به عراق و اتفاقاتی که در این کشور می‌افتد، است.

وی افزود: کشورهای مجاور باید به محیط زیست توجه کنند تا ایران نیز از گرفتار شدن به گردوغبار نجات یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گرد و غبار مهمان ناخوانده 20 استان کشور شده است، تصریح کرد: بخشی از این مشکل که درونی است باید تلاش کرد تا برطرف شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: بخش دیگر نیز بیرونی است که امیدواریم امنیت در عراق و عربستان برقرار شود و با توجه مسئولان این کشورها به محیط زیست، بتوان این مشکل را برطرف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: