کد خبر: ۶۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۰۳۷
دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 700 تومان که نسبت به ماه گذشته 1200 تومان کاهش یافته است

سید فرزاد طلاکش دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت تخم مرغ گفت:میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 700 تا 3 هزا رو 750 تومان است که نسبت به یک ماهه اخیر 1200 تومان کاهش داشته است.

وی با اشاره به افت صادرات تخم مرغ به عراق گفت: صادرات تخم مرغ به عراق به سبب ورود رقبایی همچون اوکراین در بازار عراق و عدم امکان رقابت کاهش یافت به طوری که اکنون میانگین صادرات روزانه به عراق 250 الی 300 تن است که این میزان حداقل باید دو برابر شود.

طلاکش یادآور شد: قیمت تمام شده تخم مرغ اوکراین پایین تر از کشور ما است و از طرفی دولت ساز و کار مشوق های صادراتی به صادرکنندگان پرداخت نکرده است و گفتنی است که دولت تنها در صورت سرمایه گذاری و فراهم کردن زیر ساخت های لازم حاضر به حمایت از آنها هستند.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 84 هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده و همواره پیش بینی می شود که این میزان تا پایان سال به 90 هزار تن برسد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: