کد خبر: ۸۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
تعداد بازدید: ۳۶۷
آمریکا برای به دست آوردن اطلاعات در مورد یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در شمال آفریقا جایزه چند میلیون دلاری تعیین کرد.
جایزه ۵میلیون دلاری برای یک سرکرده‌ی داعشبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا بعد از گذشت دو سال از حمله عناصر تروریست داعش به نیروهای خود در مرز نیجر و مالی، برای سرکرده این عناصر جایزه تعیین کرد.

به گزارش  خبرداغ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولی در وزارت خارجه آمریکا شنبه (۱۳ مهر) گفت که دولت آمریکا به کسانی که اطلاعاتی در مورد مکان اختفای «عدنان ابو ولید الصحراوی»، سرکرده داعش در «صحرای بزرگ» آفریقا در اختیار واشنگتن قرار دهند، جایزه خواهد داد.


به گفته این مسئول، احتمال دارد این جایزه به ۵ میلیون دلار برسد. او گفت که این تروریستِ تحت تعقیب، برای مدت بسیار طولانی بین گروهک‌های تروریستی از جمله القاعده رفت و آمد می‌کند و نام او سال گذشته در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت.

دو سال پیش عناصر مسلح با کمین کردن در مرز نیجر با مالی، چهار نظامی آمریکایی و چهار نظامی نیجری را کشتند. داعش مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت.

مسئول آمریکایی همچنین گفت که جایزه دومی نیز به همان مقدار برای کسی که عاملان و طراحان عملیات تروریستی و همدستان آن‌ها را معرفی کند، تعلق خواهد گرفت.

گروه تروریستی داعش در برخی از کشورهای آفریقایی مانند مصر (شبه جزیره سینا)، لیبی، مالی، نیجریه و نیجر حضور پراکنده دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: