کد خبر: ۷۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۴
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران یک تهدید است به همین دلیل بود که رئیس جمهور آمریکا از توافق برجام خارج شد. آن‌ها کاری را برای تسکین ناراحتی‌های ما در زمینه تداوم حمایت از تروریسم در جهان انجام ندادند. به همین دلیل تحریم‌های اقتصادی در حال اعمال مجدد هستند. به همین دلیل ما حداکثر فشار را بر رژیم ایران وارد می‌کنیم.
بولتون: ایران دشمن آمریکا و یک تهدید است/ آنها برای تسکین ما کاری انجام نداده‌اند

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به روسیه و حوزه قفقاز گفت، ایران همان کشور سال 1979 میلادی است و برای تسکین ما کاری انجام نداده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا قرار است روزهای آتی به روسیه ، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان سفر کند.

به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا» در روز شنبه، جان بولتون درباره اهداف سفر خود در گفت‌و‌گو با «هاگ هیویت» خبرنگار معروف آمریکایی گفت: «این سفر در تداوم دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تابستان در هلسینکی پایتخت (فنلاند) درباره پیگیری روابط واشنگتن و مسکو است و البته ما مشکلات و اختلاف‌هایی در منطقه قفقاز داریم. این کشورهای حوزه قفقاز نقش جغرافیایی مهمی در تعامل با ایران ، روسیه و ترکیه دارند.»

جان بولتون در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایران مدعی شد که حکومت ایران دشمن آمریکا و یک تهدید است.

بولتون در بخشی دیگر از سخنان ضد ایرانی و تهمت زنی‌های غیرمستند درباره حوادث اخیر در فرانسه گفت: «رژیم ایران یک تهدید است به همین دلیل بود که رئیس جمهور آمریکا از توافق برجام خارج شد. آن‌ها کاری را برای تسکین ناراحتی‌های ما در زمینه تداوم حمایت از تروریسم در جهان انجام ندادند. به همین دلیل تحریم‌های اقتصادی در حال اعمال مجدد هستند. به همین دلیل ما حداکثر فشار را بر رژیم ایران وارد می‌کنیم.»

وی در ادامه با بیان خروج برخی کشورهای بزرگ نفتی از ایران، با تاکید مجدد بر هدف اصلی واشنگتن از اعمال فشار بر ایران مدعی شد: «ناآرامی در ایران در حال گسترش است. ایران همان کشور سال 1979 میلادی به این سو باقی مانده است. این کشور در پی ادامه برنامه‌های ساخت سلاح کشتار جمعی، هسته‌ای ، شیمیایی و بیولوژیکی است. ایران ،کشوری خطرناک در منطقه و دنیا است.»

براساس برنامه اعلام شده قرار است که سفر بولتون به مسکو روزهای 22 و 23 اکتبر (30 مهر ماه و اول آبان) صورت گیرد. منابع خبری روسی اطلاعاتی درباره محور رایزنی‌های دوجانبه منتشر نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: