کد خبر: ۷۷۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
تعداد بازدید: ۸۴۲
تعمیر آب انبار اوز لارستان را تخریب جلوه دادند
محمد حسین آتش فراز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:بازسازی کف و سقف یک آب انبار قدیمی را در دستور کار داریم و تخریبی در کار نبوده و انتشار تصاویر طی روزهای گذشته در فضای مجازی که بیل مکانیکی را مشرف بر سقف آب انبار نشان می دهد با هدف تخریب نیست بلکه برای تعمیر است و همه اهالی منطقه دوستدار این منابع هستند.
بخشدار اوز لارستان فارس گفت: برخی افراد در فضای مجازی القا کردند که یکی از آب انبارهای قدیمی این بخش را دارند خراب می کنند در حالی که دارد تعمیر می شود.به گزارش خبرداغ ، محمد حسین آتش فراز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:بازسازی کف و سقف یک آب انبار قدیمی را در دستور کار داریم و تخریبی در کار نبوده و انتشار تصاویر طی روزهای گذشته در فضای مجازی که بیل مکانیکی را مشرف بر سقف آب انبار نشان می دهد با هدف تخریب نیست بلکه برای تعمیر است و همه اهالی منطقه دوستدار این منابع هستند.
بخشدار اوز بیان کرد: با تشویق کردن خیرین به سمت تعمیرات آب انبارهای قدیمی و متروک شهر می رویم و آب انباری که درحال تعمیر است یکی از نیکوکاران آن را ساخته بود و اینک خود او پس از سالها در حال تعمیر و بازسازی آن است.
آتش فراز گفت: اینکه گفته شده این آب انبار میراث فرهنگی است، صحت ندارد و اداره کل میراث فرهنگی فارس هم اعلام کرده این آب انبار مربوط به دوره صفویه نیست.
بخشدار اوز اظهار داشت:سه آب انبار دیگر هم با مشارکت خیرین منطقه در حال بازسازی مجدد است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.
شهر اوز را بسیاری با آب‌انبارهای متعدد آن می‌شناسند، آب انبارهایی که با مهندسی سال‌های دور برای مدیریت منابع آب طراحی شده و مورد استفاده بود.
مردم محلی به این آب انبارها برکه می گویند.
اوز در 345 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: