کد خبر: ۷۵۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۳۷۰
هفته گذشته پرسپولیس نتوانست در خانه از سد نفت تهران عبور کند و انتقادهای زیادی از تیم برانکو صورت گرفت.
بازگشت منشا و فرشاد، انصاری دفاع وسط می‌شودبه گزارش خبرداغ ، انتقاد اصلی به تیم برانکو گل نزدن به دفاع‌های فشرده است و کارشناسان معتقدند سرمربی کروات پرسپولیس برنامه‌ای برای عبور از دفاع‌های اتوبوسی ندارد. پرسپولیس این هفته باید به مصاف سیاه‌جامگان برود، تیمی که نیم‌فصل اول در تهران پرسپولیس را متوقف کرد. سیاه‌جامگان با مربیگری اکبر میثاقیان توانست پرسپولیس برانکو را با یک دفاع فشرده و ضدحمله متوقف کند. حالا باید دید رضا عنایتی که اعتقادی به بازی دفاعی ندارد، با چه تاکتیکی در مشهد مقابل سرخپوشان قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر برانکو روی نیمکت ذخیره‌های تیم به مشکل خورده است و در بازی قبلی تنها یک تعویض انجام داد. برانکو این هفته هم با غیبت رسن و محرومیت مسلمان و خلیل‌زاده روی نیمکت گزینه تعویضی خاصی ندارد و کار سختی برای اجرای پلن B پیش‌رو دارد. با وجود محرومیت مسلمان و خلیل‌زاده نگاهی به ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان می‌اندازیم:

 

قفس توری

درون دروازه پرسپولیس مثل روزهای گذشته علیرضا بیرانوند قرار خواهد گرفت. بیرانوند که فرصت افزایش رکوردش را با یک اشتباه مقابل فولاد از دست داد، در هفته‌های اخیر محک قابل توجهی نخورده و باید دید در بازی با سیاه‌جامگان نیاز به واکنش‌های او می‌شود یا نه؟

 

دژ دفاعی

غیبت شجاع خلیل‌زاده به دلیل محرومیت باعث می‌شود تا انصاری به دفاع مرکزی نقل مکان کند و ماهینی از دفاع راست به دفاع چپ برود. سیدجلال هم مثل همیشه کاپیتان و لیدر خط دفاعی خواهد بود. صادق محرمی به ترکیب اصلی تیم اضافه می‌شود تا دفاع 4 نفره پرسپولیس کامل شود. با غیبت خلیل‌زاده و قرار گرفتن محرمی در ترکیب اصلی، قدرت سرزنی دفاع سرخپوشان کاهش پیدا می‌کند اما از لحاظ سرعتی دفاع پرسپولیس شرایط بهتری خواهد داشت.

 

کمربند میانی

محرومیت محسن مسلمان و غیبت بشار رسن باعث شد برانکو خیلی زود فرشاد احمدزاده را عفو کند و به ترکیب اصلی بازگرداند تا او در پست هافبک راست به میدان برود. سمت چپ خط میانی پرسپولیس در تسخیر وحید امیری است و تا زمانی که این بازیکن ملی‌پوش مصدوم یا محروم نباشد، در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. زوج هافبک دفاعی پرسپولیس یعنی کامیابی‌نیا و ربیع‌خواه همچنان به کار خود ادامه خواهند داد و برانکو قصد ندارد با ترکیبی هجومی‌تر به میدان برود.

 

خط آتش

خط حمله پرسپولیس را دوباره علیپور و منشا تشکیل خواهند داد. منشا که هفته گذشته را به دلیل محرومیت انضباطی از دست داده بود، می‌تواند در ترکیب اصلی به میدان برود و برانکو امید زیادی به درخشش مهاجم نیجریه‌ای خود دارد تا شاید در این بازی یا گل بزند یا پاس گل بدهد. رفتن طارمی هم به نفع مهاجمان پرسپولیس شده و هم به ضرر آنها. اگر منشا و علیپور این هفته نتوانند دروازه حریف را باز کنند، با فشار انتقادات روبه‌رو خواهند شد که در نبود طارمی با این خط حمله نمی‌شود به موفقیت‌های بزرگ رسید. از طرف دیگر ترانسفر طارمی این اعتماد به نفس را به مهاجمان پرسپولیس می‌دهد که با خیال راحت از این موضوع که جانشینی نخواهند داشت، بدون استرس در میدان حاضر شوند.

 

نیمکت ذخیره‌ها

سیامک نعمتی تنها بازیکن سرشناس نیمکت پرسپولیس است که می‌تواند در فاز تهاجمی به برانکو کمک کند. نقطه قوت پرسپولیس که در نیم‌فصل اول نیمکت ذخیره‌های این تیم بود، حالا به نقطه ضعف تیم تبدیل شده و دست برانکو برای تغییر نتایج بسته است.

 

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: