کد خبر: ۷۳۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۴
تا قرن اول میلادی سیتروس و لیمو محصولات مرکباتی در روم باستان بوده‌اند. این محصولات بسیار نادر و گران بودند و از جنوب شرق آسیا به آنجا رسیدند. پس از آن پرتقال ترش نیز به آن منطقه رسیده است.
ارزیابی تازه‌ای نشان می‌دهد که لیمو نماد یک وضعیت خاص در روم بوده است. مطالعات نشان می‌دهند که لیمو اولین میوه‌ای بوده که در زمان حیات عیسی مسیح، پیامبر مسیحیان وارد مدیترانه شده بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب ، اولین بقایای لیمو در دوره روم باستان در زمان حیات او یافت شده بود. این ارزیابی با توجه به مطالعات متون باستانی، هنری، مصنوعات برجای مانده و آثار بازمانده باستان‌شناسی انجام شده است. همچنین شواهد نشان می‌دهند که سیتروس که یک میوه معطر از مرکبات که دارای خاصیت شفابخشی بوده نیز از اسرائیل به رم وارد شده است. 

محققان اشاره می‌کنند که تا قرن اول میلادی سیتروس و لیمو محصولات مرکباتی در روم باستان بوده‌اند. این محصولات بسیار نادر و گران بودند و از جنوب شرق آسیا به آنجا رسیدند. پس از آن پرتقال ترش نیز به آن منطقه رسیده است. 

در این تحقیق به حصوص مشخص شده علیرغم رایج بودن باغ‌های مرکبات در مدیترانه، این باغ‌ها بومی آن منطقه نبوده‌اند و میوه‌ها از آسیا به مدیترانه وارد شده‌اند. نتایج این ارزیابی در مجله علمی «هورت ساینس» منتشر شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: