کد خبر: ۷۲۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۶۱۱
۹ اصلاح‌طلب، ۳ اصولگرا و ۳ مستقل منتخب اول مردم؛
در یازده شهر از پانزده شهر بزرگ ایران، نفر اول منتخبان شورای شهر افرادی هستند که تاکنون سابقه حضور در شورای شهر را نداشته‌اند.
رای مردم برای تغییر در سیاست‌های شوراهای شهر+ جدول شهرهای بزرگبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، با پایان یافتن انتخابات شورای شهر، بررسی گزینه‌های شهرداری و ریاست شورای شهر در کلان‌شهرهای ایران آغاز شده است.

با این حال بررسی افراد راه یافته به شورای شهر نشان می‌دهد که مردم از وضعیت شوراهای شهر دوره چهارم رضایت ندارند و برای دوره فعلی افراد جدیدی را به شورا فرستاده‌اند. به شکلی که از پانزده شهر بزرگ ایران، در یازده شهر فردی نفر اول انتخابات شورا شده که سابقه عضویت در شورای شهر را نداشته است.

در اصفهان نفر اول دوره قبل از اقلیت شورای شهر به شمار می‌رفت اما این بار اکثریت اصلاح‌طلب پیروز انتخابات شده‌اند.

در تبریز اما شهرام دبیری که نفر اول شورا شده است اصلاح‌طلب نیست اما لیست اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شده‌اند و ممکن است دبیری از ریاست شورای شهر کنار گذاشته شود.

کامران ملکی نفر اول شورای شهر کرمانشاه نیز دوره قبل برای نامزدی در انتخابات مجلس بعد از دو سال، از عضویت در شورای این شهر استعفا داده بود.

مرتضی پیری نفر اول انتخابات ارومیه نیز در دوره قبلی شورای شهر، منتقد اصلی سیاست‌های شهردار وقت ارومیه شناخته می‌شد.با این وضعیت‌احتمال تغییر شهرداران هر پانزده شهر بزرگ، دور از دسترس نیست.

سرلیست اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: