کد خبر: ۶۹۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۷۷۹
مردم عموماً 2 یا 3 وعده غذا در یک روز می‌خورند و برای افرادی که فعالیت بدنی مناسب دارند صبحانه در ابتدای روز و شام کم‌حجم در ابتدای شب یا غروب روشی مناسب است.
حداقل فاصله زمانی مناسب بین وعده شام و خواب چقدر است؟دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: بین شام و خواب حداقل ۲ ساعت فاصله باشد، همچنین در وعده شام به‌ خصوص افراد با فعالیت بدنی کم باید از غذاهای حاوی گوشت و چربی و سایر مواد غذایی دیرهضم پرهیز کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، سیدعلی خدایی دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد درباره اینکه "چه‌زمانی غذا بخوریم؟" اظهار داشت: نخستین توصیه در مورد زمان غذا خوردن این است که انسان به‌هنگام گرسنگی واقعی (اشتهای صادق) و تحریک اشتها غذا مصرف کند.

اشتهای کاذب چیست؟

به‌گفته دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد البته ممکن است انسان به‌دلیل حرص و ولع, طبیعت خود را به این عادت دهد که در زمانی هم که غذای قبلی هنوز در معده است و به خوردن نیاز ندارد غذا بخورد (اشتهای کاذب)، هرچه در این حالت خورده شود برای فرد مضر است.

وی ادامه داد: لذا بهتر است از روی هم خوردن اجتناب کرد  و جز در زمان خالی بودن معده, چیزی نخورد.

خدایی بیان داشت: سنت‌های مختلفی درباره تعداد وعده‌های غذایی در یک روز رایج است. مردم عموماً 2 یا 3 وعده غذا در یک روز می‌خورند و برای افرادی که فعالیت بدنی مناسب دارند صبحانه در ابتدای روز و شام کم‌حجم در ابتدای شب یا غروب روشی مناسب است و در صورت عادت به وعده نهار, باید سبک باشد تا بدن به‌دلیل حجم زیاد غذا آن‌چنان سنگین نشود که مانع از فعالیت و حرکت فرد شود.

بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد

این دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد، همچنین در وعده شام به‌خصوص افراد با فعالیت بدنی کم باید از غذاهای حاوی گوشت و چربی و سایر مواد غذایی دیرهضم پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: