کد خبر: ۶۷۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۹۰۰

این هیولای 503 اسب بخاری آدرنالین بیش از حد نیاز تولید می‌کند!
مرسدس گاهی اوقات با شاخ‌وشانه کشیدن‌های ب‌ام‌و سری 4 کانورتیبل دست‌وپنجه نرم کرده است. اما حالا، این برند سقف C کلاس کوپه را برداشته و آن را به پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مختلفی از جمله همین پیشرانه‌ی 503 اسبی مدل AMG C63 S مجهز کرده است.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016

اولین نکته آن‌که ب‌ام‌و باید درباره‌ی این خودرو نگران باشد و البته دلیل خوبی برای این کار نیز وجود دارد. قلب تپنده‌ی این خودرو همان پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده شده در سوپرکار AMG GT است که حالا توانایی تولید 503 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور را دارد. باید خاطرنشان کرد که نسخه‌ی استاندارد C63 قدرت 469 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتون متری دارد. در هر دو خودرو از گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک استفاده شده که نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.
Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016

شاید نگرانی درباره‌ی صدای پیشرانه‌های توربوشارژ دار وجود داشته باشد اما C63 از این قاعده مستثنا است. هم‌اکنون فاصله‌ها بین راننده و پیشرانه کم شده و این نیروگاه عظیم تا دور موتور 7 هزار می‌غرد و شما را تشویق می‌کند تا پدال گاز را تا انتها فشار دهید و غرغر کردن آن را بشنوید.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در مدت‌زمان 4.1 ثانیه ثبت می‌شود که دودهم ثانیه کندتر از برادر کوپه بوده اما هنوز سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از M4 است. در نسخه‌های کوپه، سدان و استیت C63 حس واقعی از توربو بودن پیشرانه وجود ندارد. درنده‌خویی این خودرو از دور موتور 2000 شروع می‌شود و لگ و تاخیری در دور گرفتن آن وجود ندارد، تأخیری که معمولاً در پیشرانه‌های مجهز به توربو دیده می‌شود. جای بحثی وجود ندارد که این پیشرانه یکی از بهترین‌های بازار است.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
نسخه‌ی کابریولت C63 حدود 3500 پوند گران‌تر از نسخه‌ی کوپه است. در برابر این مبلغ اضافی شما سقف فابریک چندلایه‌ای را به دست می‌آورید که می‌تواند تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت باز و بسته شود. این کار در مدت‌زمان 20 ثانیه انجام می‌پذیرد.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
مرسدس برای جبران نبود سقف، خودرو را تقویت کرده که همین امر حدود 125 کیلوگرم را به وزن خودرو اضافه کرده است. این افزایش وزن مصرف سوخت را تحت تأثیر قرار داده (7.5 لیتر در هر صد کیلومتر) و شتاب گیری هم کندتر شده است. اما همه‌ی این‌ها روی کاغذ است. در واقعیت،C63 حتی سریع‌تر از کوپه احساس می‌شود.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
اما با بستن سقف تشخیص این خودرو با برادر کوپه واقعاً سخت می‌شود. احساس چفت شدن بسیار خوبی وجود دارد و سقف در سرعت‌های بالا چسبندگی عالی دارد.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
در نسخه‌ی S حالت‌های مختلف راحت، اسپورت، اسپورت پلاس و مسابقه وجود دارد که با انتخاب هر کدام از این موارد شاهد تغییر رفتار گیربکس خواهیم بود. پرش از حالت راحت به مسابقه دقیقاً همانند این است که مقدار زیادی آدرنالین را به یک فرد بازنشسته تزریق کنیم!

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
در حالت راحت این خودرو آرام و خونسرد است و توازنی عالی بین کیفیت سواری و کنترل بدنه برقرار می‌شود. با تغییر حالت‌ها خودرو خشن‌تر و سریع‌تر می‌شود. بااین‌حال همه‌چیز در دست است و خودرو رام شماست. سریع راندن با این خودرو بسیار آسان‌تر از ب‌ام‌و است.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
فرمان سنگین بوده اما به‌طور باورنکردنی‌ای دقیق است و با چرم آلکانترایی که روی آن را پوشانده و پدال شیفترهایی که در پشتش قرار گرفته، احساس بسیار خوبی ایجاد می‌کند. با این خودرو به راحتی می‌توانید پیچ‌ها را رد کنید درحالی‌که کشش بخش عقبی خودرو کاملاً به این بستگی دارد که چقدر پدال گاز را بفشارید.

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet 2016
همان‌گونه که از 503 اسب بخار انتقالی به چرخ‌های عقب انتظار دارید، این خودرو در مواقع لزوم محدودیت‌های چسبندگی را رد می‌کند اما وقتی این کار را انجام داد، مطمئن باشید که رفتار خودرو قابل پیش‌بینی است.


ممکن است که این خودرو سقف خود را از دست داده باشد اما AMG C63 هیچ‌گونه محدودیتی برای سریع رفتن ندارد. صدای خودرو جذاب و گیراست و ظاهر آن نیز همانند جواهری گران‌بها بوده و در رینگ برنده می‌شود. اندکی ناراحتی در راه‌های ناهموار وجود دارد و این تنها انتقادی است که می‌توان انجام داد اما باید گفت که قرار گرفتن در برابر باد و آن صدای زیبای پیشرانه ارزش همه‌چیز را دارد.

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S

قیمت: 72,245 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری با دو توربو
قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/700 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]
منبع: autoexpress

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: