کد خبر: ۶۷۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
تعداد بازدید: ۵۸۶
مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی گفت: بر اساس محاسبات اگر هوا صاف و مناسب باشد احتمال رویت هلال ماه روز سه شنبه با چشم غیر مسلح وجود دارد وبه احتمال قوی روز چهارشنبه عید فطر است.
گروه‌های استهلال برای رویت هلال ماه اعزام شدند
به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب،محمد‌صالح نجف  با اشاره به اعزام گروه‌های استهلال جهت رویت هلال ماه شوال  اظهار داشت: با توجه به مطالعاتی که توسط مرکز مطالعات پژوهشی و فلکی نجومی انجام شده است احتمال رویت هلال ماه فردا وجود دارد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی با اشاره به گرد و غبار و آلودگی هوا و مشکلاتی که برای استهلال ماه وجود دارد، افزود: با توجه به وضعیت جوی که در سه هفته اخیردرمنطقه  حاکم است تلاش می‌کنیم بهترین  نقاطی که احتمال رویت وجود دارد پوشش دهیم.

نجف با بیان اینکه مکان یابی برای رویت استهلال ماه انجام می‌شود، گفت: امروز و فردا بهترین نقاط استان قم که به آن دسترسی داشته باشیم را با توجه به وضعیت جوی انتخاب کرده و گروه‌های استهلال را به آن مناطق اعزام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هلال ماه شوال فردا قابل رویت است، تصریح کرد: به دلیل  مشکل جوی تلاش می‌کنیم مکانی را پیدا کرده تا احتمال رویت وجود داشته باشد و ممکن است مناطقی که سال گذشته برای رویت انجام شد امسال تغییر کند.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی بیان کرد: بر اساس محاسبات اگر هوا صاف و مناسب باشد احتمال رویت هلال ماه روز سه شنبه  با چشم غیر مسلح وجود دارد  وبه احتمال قوی روز چهارشنبه عید فطر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: