کد خبر: ۶۵۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
تعداد بازدید: ۴۱۹
عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه تا یکماه آینده حباب قیمتی زعفران شکسته خواهد شد، گفت: رفع تحریم‌ها به دلیل عدم نقل و انتقال آسان پول تاثیری بر بازارهای صادراتی زعفران نداشته اما جای خوشحالی دارد که راه ورود زعفران به بازار آمریکا باز شده است.
کوچک شدن حباب قیمتی زعفران علی حسینی در رابطه با شرایط زعفران، اظهار کرد: قیمت زعفران در هر کیلوگرم 500 هزار تومان کاهش یافته است که این تغییر قیمت تنها از حباب مثبت قیمت زعفران کاسته است.
 
وی با بیان اینکه قیمت واقعی زعفران کاهش نداشته است، ادامه داد: قیمت زعفران باید بیش از این‌ها کاهش یابد و در حال حاضر دلالان با احتکار، قیمت زعفران را بیش از یک میلیون تومان افزایش داده‌اند که پیش بینی می‌شود در روزهای آینده این حباب قیمتی بیش از گذشته شکسته شود.

او گفت: قیمت واقعی زعفران با توجه به کیفیت آن کیلویی 4 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون و 500 هزار تومان است که همچنان یک میلیون تومان حباب قیمتی برای هر کیلوگرم زعفران وجود دارد و این در حالی است که تولید سالجاری گذشته بسیار مناسب بوده و با توجه به بارش مناسب باران در چند وقت گذشته پیش‌بینی می‌شود تولید سال جاری زعفران بهتر از سال گذشته است.

حسینی افزود: به زودی افرادی که زعفران را احتکار کرده‌اند ناچار به فروش آن خواهند شد زیرا عرضه در حال حاضر بیش از تقاضا است.

عضو شورای ملی زعفران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا رفع تحریم‌ها تاثیری بر وضعیت بازارهای صادراتی زعفران ایران داشته است، بیان کرد: رفع تحریم‌ها تا به امروز تاثیری بر وضعیت بازارهای صادراتی نداشته و این موضوع به دلیل عدم نقل‌ و‌ انتقال آسان پول است.

وی با اشاره به اینکه در پسابرجام صادرات زغفران به آمریکا تسهیل شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 45 کشور دنیا هدف صادراتی زعفران ایران است که به دلیل تنش‌های منطقه بازار عربستان به حاشیه رفته است و این کشور با وجود احتیاج بسیار به زعفران ایرانی با قیمت‌های بالا این محصول را از طریق کشور ثالث تهیه می‌کند.

 میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: