کد خبر: ۶۵۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۹۸۷
فوق تخصص گوارش و کبد یبوست را در خانم ها، افراد مُسن و کودکان در مقایسه با جمعیت عادی شایع دانست و به بیان نکات مهمی دراین باره پرداخت.
یبوست در چه افرادی شایع تر است؟/ باورهای غلط درباره یبوستدکتر ناصر ابراهیمی دریانی ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: یبوست عارضه شایعی است و بر اساس آمارها در خانم ها، کودکان و افراد مُسن در مقایسه با جمعیت عادی شیوع بیشتری دارد.


وی ادامه داد: مطالعات وبررسی ها نشان می هد در ایران حدود 30درصد مردم از یبوست رنج می برند.

باورهای غلط درباره یبوست

فوق تخصص گوارش و کبد تأکید کرد: بسیاری از اوقات افرادی که هر روز اجابت مزاج ندارند بر این باروند که دچار یبوست اند و دفع روزانه مدفوع ضروری است در حالی که این باور صحیح نیست.

تعریف صحیح یبوست

به گفته ابراهیمی دریانی، به طور معمول اگر کسی در هفته کمتر از 3 بار اجابت مزاج داشته باشد،یا یک چهارم مواردی که اجابت مزاج با سختی همراه باشد و فرد بیش از حد زور بزند و تا 25 درصد مواردی که فرد برای اجابت مزاج می رود اما دفع کامل نباشد یعنی باز احساس داشتن مدفوع دارد بنابراین در این 3 حالت یبوست معنا می گیرد.

توصیه به افراد دچار یبوست

متخصص داخلی با اشاره به اهمیت ورزش کردن در افراد مبتلا به یبوست ادامه داد: همچنین مصرف 2 لیوان آب قبل از صبحانه، مصرف مایعات زیاد در طول روز، مصرف دو واحد میوه قبل از صبحانه مانند سیب با پوست، مصرف صبحانه کامل،مصرف روغن زیتون و سالاد همراه غذا،سعی در عدم مصرف غذاهای شیرین و چرب به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود.

وی در خصوص علت عدم مصرف غذاهای چرب و شیرین در افراد مبتلا به یبوست اظهارکرد: زیرا دفع چربی از روده بیشتر از 4ساعت طول می کشد و هرچقدر مواد قندی و چربی کمتر مصرف شود و به جای آن سلولز مصرف شود مانند نان های سبوس دار و حبوبات به دفع راحت تر مدفوع کمک می کنند.

رئیس بخش گوارش بیمارستان امام (ره) تهران یادآور شد: گاهی اوقات هم برای درمان یبوست باید با صلاح دید پزشک از دارو استفاده شود که انواع متفاوتی دارد.
منبع:شفا آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: