حکم نماز خواندن در اتاقی که نامحرم هست!

حکم نماز خواندن در اتاقی که نامحرم هست!

مبلغ نوشت: در این متن به بررسی احکام نماز خواندن در اتاقی که نامحرم است پرداخته خواهد شد. این امور مرتبط با نماز و محل نماز خواندن در مکان‌های مذموم یا نامناسب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
۱۴۰۲/۰۸/۱۴
چرا تهمت به دیگران در میان برخی دینداران به یک امر اعتقادی تبدیل شده است؟

چرا تهمت به دیگران در میان برخی دینداران به یک امر اعتقادی تبدیل شده است؟

مهراب صادق نیا می نویسد: امر اخلاق اگر از امری برای زیستن به موضوعی برای گواهی و اعتقاد تبدیل شود، منازعه‌برانگیز می‌شود. در نظر وی اخلاقِ اعتقاد شده را گروهی چماق می‌کنند و به بهانه‌ی پاس‌داری از آن به هر رفتار خلاف اخلاقی دست می‌زنند. شبیه آدم‌هایی که برای مراقبت از اعتقادات خود تهمت می‌زنند!
۱۴۰۲/۰۸/۰۷
نگاهی گذرا به ویژگی‌های برخی دروس خارج حوزه علمیه قم

نگاهی گذرا به ویژگی‌های برخی دروس خارج حوزه علمیه قم

به نوشته حسین ایزدی اعتقاد به تاریخ مندی فقه و توجه به تاریخ ویژگی درس خارج استاد سید احمد مددی، بررسی ابعاد فلسفی مباحث اصولی ویژگی درس استاد محمد محمدی و بیان فنی و پرهیز از بیان خطابی ویژگی درس خارج استاد حسین شوبایی است.
۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حوزه های علمیه غایب بزرگ رویدادهای علمی و دینی جهان / نیاز به NGO های بین المللی داریم

حوزه های علمیه غایب بزرگ رویدادهای علمی و دینی جهان / نیاز به NGO های بین المللی داریم

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات قم میگوید ما در حوزه های علمیه بحث می‌کنیم که؛ صفات عین ذات است یا زاید بر ذات است؟ قرآن حادث است یا قدیم؟ اما اساسا الهیات امروز و آنچه که امروز از الهیات و دین از ما می‌خواهند رابطه‌ی دین و فقر است، دین و معلولیت است، دین و مسئله‌ی مرگ است، دین و مسئله‌ی فقر است، دین و مسئله‌ی آب است.
۱۴۰۲/۰۷/۱۵
هجرت پیامبر از مکه به مدینه در وقتی بود که اکثریت مردم مکه ایشان را نمیخواستند / لشکر کشی پیامبر به مکه بدون سلاح

هجرت پیامبر از مکه به مدینه در وقتی بود که اکثریت مردم مکه ایشان را نمیخواستند / لشکر کشی پیامبر به مکه بدون سلاح

استاد مسعود امامی پیامبر(ص) در طول سالهایی که در مکه بودند به هیچ وجه اقدام کودتایی نکردند یعنی سعی نکردند که اقلیت یاران خود را بر مکه حاکم کنند. تا اینکه تصمیم به هجرت گرفتند یعنی از شهری که اکثریت مردم آن شهر ایشان را نمیخواستند، هجرت کردند و به شهر مدرینه که اکثریت مردم آن شهر، ایشان را میخواستند رفتند.
۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عکس کمتر دیده شده از مرقد مطهر امیرالمومنین علی(ع)؛ ۱۰۰ سال قبل

عکس کمتر دیده شده از مرقد مطهر امیرالمومنین علی(ع)؛ ۱۰۰ سال قبل

تصویر زیر یک عکس هوایی قدیمی از شهر نجف اشرف است.
۱۴۰۲/۰۶/۰۷
آیت الله مبلغی: در اربعین باید از دسته بندی های سیاسی بر حذر باشیم

آیت الله مبلغی: در اربعین باید از دسته بندی های سیاسی بر حذر باشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن برشمردن مولفه های اربعین گفت: درست است که اربعین در درون مذهب شیعه رخ می دهد اما فراتر از آن یک نگاه اسلامی و امت محور دارد که می تواند از عاشورای امت محور جدا شود. فراتر از آن می باید یک نگاه انسانی به آن داشت چون امام حسین (ع) انسانی عمل می کرد و شعارهای او انسانی بود و با نگاه به اصول انسانی حرکت و این اصول را برجسته می کرد.
۱۴۰۲/۰۶/۰۶
ممنوعیت ورود امامان جمعه به عرصه رقابت‌های جناحی

ممنوعیت ورود امامان جمعه به عرصه رقابت‌های جناحی

خراسان رضوی معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بر پرهیز و ممنوعیت از ورود امامان جمعه به عرصه رقابت‌های جناحی تأکید کرد.
۱۴۰۲/۰۵/۳۰
معرفی ۶ مرز بین ایران و عراق برای تردد زائران اربعین

معرفی ۶ مرز بین ایران و عراق برای تردد زائران اربعین

شش مرز زمینی، امسال برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده که شناخت آنها به زائران در انتخاب بهتر مرز خروجی و ورودی به کشور کمک خواهد کرد.
۱۴۰۲/۰۵/۲۹
استاد صدوقی سها: شیخ صفی‌الدین یک صوفی مردمی بود / تصوف اجتماعی داریم ولی عرفان اجتماعی بی معناست

استاد صدوقی سها: شیخ صفی‌الدین یک صوفی مردمی بود / تصوف اجتماعی داریم ولی عرفان اجتماعی بی معناست

استاد صدوقی سها میگوید: مردم خودشان به سمت شیخ صفی الدین اردبیلی می رفتند، اینطور نبوده است که شیخ خودش بخواهد مرید جمع کند. در تصوف منفی، خود آن مشایخ به دنبال مرید بودند، اما درمورد شیخ صفی اینطور نیست، مردم خودشان به دور ایشان جمع می شدند.
۱۴۰۲/۰۵/۰۸
۳