کد خبر: ۹۷۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
تعداد بازدید: ۱۲۲
عمل جراحی حذف مفصل شست پا در بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین انجام شد.

آرتروز انگشت شست پا چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛متخصص ارتوپدی بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین با بیان اینکه بیماری با شکایت محدودیت حرکتی شست پا مراجعه کرد که در بررسی‌های اولیه مشخص شد بیمار دچار آرتروز بسیار شدید در مفصل است و درد شدید مانع فعالیت روزمره بیمار شده و به علت عدم پاسخ به درمان، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

ایسنا در خبری نوشت:ابراهیم اکبری افزود:روند عمل به این صورت است که مفصلی که دچار آرتروز شدید شده، برش داده می‌شود و دو استخوان مفصل به هم متصل میشوند و مفصلی که به علت نداشتن یا ساییدگی غضروف دچار آرتروز شده بود، حذف و انگشت در حالت خاصی فیکس می‌گردد.

وی گفت:آرتروز انگشت شست پا یک بیماری شایع مفصل است، که با افزایش سن به تدریج پیشرفت می‌کند و هنگامی که سطوح مفصلی تحت فشار زیاد قرار می‌گیرند، می‌توانند منجر به آسیب به غضروف مفصلی (که انتهای استخوان‌ها را می‌پوشاند) شوند. آسیب به این لایه محافظ، باعث نازک شدن تدریجی آن در طول زمان و حتی در مراحل پیشرفته تر، مفصل ملتهب می‌شود که در نتیجه بیمار باید تحت درمان توسط متخصص قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: