کد خبر: ۸۹۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
تعداد بازدید: ۴۳۹
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی زوار اربعین در پایانه مهران پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می شوند و افرادی که مبتلا باشند، قرنطینه و بصورت مجزا به شهرهای محل سکونت خود ارجاع داده می شوند.

زوار اربعین پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی زوار اربعین در پایانه مهران پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می شوند و افرادی که مبتلا باشند، قرنطینه و بصورت مجزا به شهرهای محل سکونت خود ارجاع داده می شوند.

الیاس فتاحی روز شنبه در نشست ستاد کرونای استان اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران نظیر استقرار تیم دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن تست از زائران ورودی به کشور، قرنطینه و استقرار اتوبوس برای اینکه زوار را به شهرهای محل سکونت خود انتقال دهند، بطور کامل اندیشنده شده است.

وی افزود: تمامی زوار که وارد پایانه مرزی مهران می شوند بلافاصله توسط اتوبوس های مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود شده و به رانندگان نیز تاکید می شود از مسیر کمربندی حرکت کنند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و در راستای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده هیچ زائری را پذیرش نکند.

فتاحی تاکید کرد: دستگاه انتظامی از ورود افراد طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا و ستاد اربعین به مرز همچنان ممانعت می کنند، اما برای زواری که در مسیر برگشت به مرز مهران مراجعه می کنند اتوبوس تا مقصد در نظر گرفته شده و هماهنگی لازم در این راستا توسط کمیته های هماهنگی اربعین استان اتخاذ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با میزان تزریق واکسن کرونا و پوشش بالای ۵۰ درصدی تزریق واکسن عمومی در استان اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس دورکاری کارکنان ادارات حذف و تنها مادران باردار و مادرانی که دارای فرزند خردسال زیر ۲ سال هستند در هفته یک روز دورکاری به آنان تعلق خواهد گرفت.

فتاحی بر ضرورت همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق استان تاکید کرد و افزود: نظارت بر رعایت دستورالعمل ها و اجرای پروتکل ها بهداشتی در فرودگاه ایلام، مناطق پرتردد نظیر فروشگاه و نانوایی ها و جلوگیری از اجتماع در آرامستان ها همچنان در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: بدلیل اینکه ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ایلام را به شرایط قبل کرونا باز می گرداند، لازم است همه با زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دقیق پروتکل ها زمینه برچیده شدن این ویروس منحوس را فراهم کنیم.

فتاحی تصریح کرد: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و انجام کارهای جمعی از طریق جهاد کشاورزی، صدا و سیما و رسانه ها بر رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک تاکید شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: