کد خبر: ۸۲۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
تعداد بازدید: ۲۵۹
دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی تأکید کرد که رهبر انقلاب ایران و جمهوری اسلامی هسته اصلی محور مقاومت و جوهر آن هستند.
ایران محور و هسته اصلی مقاومت است/ برای دفاع از لبنان هیچ خط قرمزی نداریم

به گزارش خبرداغ به نقل از المنار،‌ «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان امروز- سه شنبه- به مناسبت عاشورای حسینی با تأکید بر لزوم مقاومت مردم لبنان و فلسطین اعلام کرد: «ما بر پایبندی به حمایت از مردم فلسطین و آرمان این کشور تأکید می­‌کنیم و به خوبی می­‌دانیم که این موضع هزینه فراوانی برای ما دارد».

نصر الله در ادامه خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی افزود:‌ «ما مجددا خواهان توقف جنگ علیه مردم یمن و حق رأی آنها برای تعیین سرنوشت خود هستیم».

وی تأکید کرد: «توجیه رژیم آل خلیفه برای حمله به لبنان و وسوریه و فلسطین از کریه‌ترین خیانت­‌هاست».

دبیر کل حزب الله خطاب به مردم یمن گفت:‌ «شما با انقلاب صلح‌آمیز و مقاومت خود جهاد بزرگی کرده‌­اید و حتما پاداش این جهاد بسیار بزرگ خواهد بود».

وی گفت: «تحریم‌­های آمریکا پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مقاومت لبنان و فلسطین و شکست سیاست آمرکا در جنگ­‌های نیابتی توسط گروه‌­های تکفیری صورت گرفت، اما گسترش این تجاوز به دیگران، سوء استفاده های مختلف را تحمیل می‌کند».

نصر الله در ادامه افزود: «بارها گفته­‌ایم که اگرظلم مردم و ملت ما را فرا گیرد، به روش دیگری برخورد خواهیم کرد، دولت باید از مردم لبنان دفاع کند نه اینکه برخی نهادهای دولت به اجرای تصمیم‌­های آمریکا بشتابند».

وی در ادامه افزود: «مردم لبنان تلاش اخیر رژیم صهیونیستی برای تغییر معادله جنگ و قواعد درگیری را ناکام گذاشتند و ما در حال حاضر توان بازدارندگی خود را تقویت می­‌کنیم چرا که ارتش اسرائیل به ارتشی هالیوودی تبدیل شده است».

دبیر کل حزب الله در ادامه گفت: «یکی از جلوه­‌های قدرت مقاومت این است که دشمن اسرائیلی برای نخستین بار یک کمربند ایمنی در عمق هفتکیلومتری در داخل فلسطین ایجاد کرده و مواضع خود را تخلیه کرده است».

وی گفت: «در روز حسینی معادله­‌ای را که مجاهدان لبنانی در روزهای گذشته ثبت کرده­‌اند، بازگو می‌­کنم تا بگویم که اگر به هر نحوی به لبنان حمله شود ، پاسخی کوبنده خواهیم داد».

دبیر کل حزب الله تأکید کرد که برای دفاع از لبنان و مردم و حاکمیت آن هیچ خط قرمزی نداریم.

وی گفت: «ما به هر مذاکره­‌ای برای حل بحران اقتصادی پایبند هستیم و نباید آثار جانکاه کاهش درآمد یا اعمال مالیات بر دوش اقشار مختلف مردم سنگینی کند».

نصر الله در ادامه افزود: «هر کس گمان می‌­کند که جنگ آینده پایان کار محور مقاومت خواهد بود، سخت در اشتباه است بلکه جنگ آینده پایان کار اسرائیل و نابودی این رژیم و پایان سلطه آمریکا بر منطقه خواهد بود».

وی گفت: «این اردوگاه پشت سر آیت‌الله خامنه­‌ای ایستاده و به همه جهانیان اعلام می‌­کنیم که امام و رهبر و پیشوا و حسین زمان سید علی خامنه­‌ای است و جمهوری اسلامی ایران قلب محور مقاومت و حامی اصلی آن است».

خطاب به کسانی که در پی تهدید یا تطمیع ما هستند و شرط می­‌بندند که  ما از محور مقاومت و این معادله خارج خواهیم شد، می­‌گویم که ما فرزندان همان امامی هستیم که موضع خود را روز عاشورا به وضوح اعلام کرد.. هیهات من الذلة».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: