کد خبر: ۹۴۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
تعداد بازدید: ۱۵۳
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس را پاک کردن صورت مساله دانست و گفت که دولت به جای این کارها، قانون هوای پاک را اجرا کند.

محسنی بندپی، نماینده مجلس: تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس پاک کردن صورت مساله است / دولت به جای این کارها، قانون هوای پاک را اجرا کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس را پاک کردن صورت مساله دانست و گفت که دولت به جای این کارها، قانون هوای پاک را اجرا کند.

محمدعلی محسنی بندپی در واکنش به پیشنهاد وزرای آموزش و پرورش و کشور برای تغییر شاخص آلودگی هوا با هدف تعطیل نشدن مدارس گفت: از اظهارنظرهای وزرای آموزش و پرورش و کشور برای تغییر در استاندارهای شاخص آلودگی هوا و همچنین تعلیق این شاخص ها به عنوان ملاکی برای تعطیلی مدارس متاسفم.

وی ادامه داد: این دو دیدگاه به معنای پاک کردن صورت مساله است به ویژه اینکه به وزیر کشور برای اجرایی شدن قانون هوای پاک هم ماموریت داده شده است؛ انتظار می رود وزیر کشور به سمت اجرای قانون هوای پاک رود تا اینکه در راستای تغییر در استانداردهای شاخص آلودگی هوا حرکت کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با بیان اینکه کودکان جز گروه های آسیب پذیر هستند، گفت: در تمام دنیا کودکان جز گروه های حساس هستند و به آنها توجه ویژه می شود پس دولت به دنبال هماهنگی بیشتر برای حل مشکل آلودگی هوا باشد.

وی با اشاره به مخالفت وزارت بهداشت با تغییر استانداردهای آلودگی هوا جهت تعطیل نشدن مدارس گفت: دولت به جای اینکه بخواهد استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس را افزایش دهد، برای اجرای قانون هوای پاک تلاش کند.

محسنی بندپی با طرح این پرسش که نتیجه افزایش شاخص آلودگی هوا چیست؟ گفت: مگر با افزایش استانداردهای شاخص آلودگی هوا می‌توان آلودگی هوا را کنترل کرد؟ طبق آمارها میزان این شاخص در اراک به ۵۰۰ رسیده است؛ آیا آقایان می خواهند شاخص را از ۱۵۰ به ۵۰۰ برسانند و آن را ملاک تعطیلی مدارس قرار دهند؟ قرار است این شاخص تا چه اندازه ای تغییر کند؟

وی در پایان بیان کرد: خیلی از افراد جامعه اعم از سالمندان و کودکان و بیماران جز گروه های آسیب پذیر قرار دارند لذا تا وقتی فکری برای رفع مشکل آلودگی هوا نشود مشکلی حل نخواهد شد و آنها محکوم به ماندن در خانه می شوند. اتفاقی که نتیجه آن کاهش بهره وری و فعالیت های اجتماعی و به دنبال آن آثار سویی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: