کد خبر: ۹۴۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۱۶۱۰
عضو کمیسیون امنیت مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تا ما تجدید نظری در اداره کشور نکنیم و این گزینش‌هایی که بعضا آسیب رسان و منافق پرور هستند را اصلاح نکنیم، نمی‌توانیم موفق باشیم و اعتراضات بی شک همچون آتش زیر خاکستر خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت مجلس: چه کرده‌ایم که حرف‌های دشمنان روی مردم اثر می‌گذارد؟ / در اداره کشور تجدید نظر کنیم / اعتراضات بی شک همچون آتش زیر خاکستر خواهد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تا ما تجدید نظری در اداره کشور نکنیم و این گزینش‌هایی که بعضا آسیب رسان و منافق پرور هستند را اصلاح نکنیم، نمی‌توانیم موفق باشیم و اعتراضات بی شک همچون آتش زیر خاکستر خواهد بود.

سید احمد آوایی در رابطه با ریشه اعتراضات اخیر ایران، گفت: من قبول دارم که رسانه‌های خارجی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و فضای مجازی در رابطه با اتفاقات اخیر ایران سنگ تمام گذاشتند و بدون شک به دنبال براندازی هستند، اما ما باید یک نکته را دقت کنیم که ما چه کرده‌ایم که حرف‌های دشمنان روی بخشی از مردم ما اثر می‌گذارد؟ در دوران اوج اپیدمی، معمولا کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند، کرونا آن‌ها را از پای در می‌آورد و من معتقد هستم الان در درون کشور هم ما با بیماری زمینه‌ای مواجه هستیم.

او در ادامه افزود: یکی از این بیماری‌ها، فساد داخلی است که در بخش‌های مختلف سیستم با آن مواجه هستیم؛ ناکارآمدی در مدیریت، تبعیض و از همه بدتر وضعیت انتخاباتی ما که بیشتر به انتصابات شبیه بود همه جزو مشکلات داخلی ما است. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر، با رد صلاحیت‌های گسترده به بسیاری از مردم گفتیم که نمی‌خواهیم شما در انتخابات، مشارکت داشته باشید.

آقای آوایی بیان داشت: نمی‌گویم اعتراضات مردم به این دلیل است، اما همه این موارد تاثیر خود را می‌گذارد. اخیرا به آقای مخبر گفتم که شما مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو را ضایع کردید! برای چه جلوی ورود خودرو را گرفتید؟ شورای نگهبان این مصوبه را تایید می‌کند، اما بعد از آن در مجمع تشخیص گرفتار می‌شود و عملا مردم را بیچاره کردند. هیچ کجای دنیا در رابطه با خودرو این اندازه به مردم ظلم نمی‌کنند. به وزیر صمت گفتم که به چه دلیل باید فدای خودرو ساز شوی! به چه دلیل دولت اول نوکر خودرو ساز می‌شود؟ شما خودروی هیبریدی که تولید نمی‌کنید، پس اجازه دهید واردات خودرو با تعرفه پایین انجام شود تا چند جوان که ما عرضه نداشتیم برای آن‌ها اشتغال ایجاد کنیم، پرایدی بخرند تا در اسنپ کار کنند.

وی با بیان اینکه بی تدبیری دولت‌ها را نباید فراموش کرد، گفت: نمی‌توان همه مشکلات را به گردن دشمنان انداخت. چرا نمی‌خواهیم ابتدا عیب‌های خودمان را ببینیم. الان به چین در خصوص مذاکره با عربستان حمله می‌کنیم در حالی که هر کشوری ابتدا به منافع ملی خودش فکر می‌کند؛ بنابراین ما هم ابتدا باید به منافع ملی خودمان فکر کنیم به جای اینکه به چین و روسیه حمله کنیم.

آقای آوایی در پایان خاطرنشان کرد: تا ما تجدید نظری در اداره کشور نکنیم و این گزینش‌هایی که بعضا آسیب‌رسان و منافق پرور هستند را اصلاح نکنیم، نمی‌توانیم موفق باشیم و اعتراضات بی شک همچون آتش زیر خاکستری خواهد بود و اعتراضات فقط جمع می‌شود، اما حل نمی‌شود و با هر اتفاقی خود را نشان خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: