کد خبر: ۹۳۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
تعداد بازدید: ۲۲۳
رییس سازمان فضایی ایران از جزئیات برنامه‌های این سازمان در زمینه منظومه ماهواره‌ای خبر داد و گفت: اجرای این طرح با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

برنامه‌ سازمان فضایی برای ایجاد استارلینک ایرانیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رییس سازمان فضایی ایران از جزئیات برنامه‌های این سازمان در زمینه منظومه ماهواره‌ای خبر داد و گفت: اجرای این طرح با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

با بیان اینکه اجرای طرح منظومه ماهواره‌ها یکی از برنامه‌های در دستور کار سازمان فضایی است، افزود: سازمان فضایی ایران در خصوص ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای برنامه مدونی دارد. برنامه به این صورت است که از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه حمایت کنیم تا به‌مرور زمان به یک کنسرسیوم تبدیل و سازنده ماهواره‌های مخابراتی کوچک (تا ۳۰۰ کیلوگرم) شوند.

وی ادامه داد: برای این منظور در گام اول رسیدن به منظومه ماهواره‌ای IOT باند باریک را در دستور کار داریم که با همکاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

سالاریه اظهار کرد: گام بعدی ماهواره‌های باند پهن است که حتما در این بخش نیاز به همکاری‌های بین‌المللی داریم. اجرای این طرح منجر به ارائه اینترنت خواهد شد.

رییس سازمان فضایی ایران خاطر نشان کرد: اینکه بخواهیم منظومه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم، نه اینکه در توان ایران نیست، ولی از آنجایی که اجرای این طرح زمانبر است و در این زمینه، مساله زمان بسیار مهم است و اینکه بخواهیم منظومه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم، حتما به مشارکت بین‌المللی نیاز داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: