کد خبر: ۹۳۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
تعداد بازدید: ۱۳۴
سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی کودکان کار و خیابانی از طریق طرح اسکن عنبیه چشم برای تشکیل پرونده حمایتی خبر داد.

شناسایی کودکان کار از طریق اسکن عنبیه چشمبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم ، سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی کودکان کار و خیابانی از طریق طرح اسکن عنبیه چشم برای تشکیل پرونده حمایتی خبر داد.

محمدرضا حیدرهایی درباره طرح‌های حمایتی سازمان بهزیستی از کودکان کار اظهار کرد: طی سالهای گذشته این حمایت در بخش‌های مختلف انجام شده است و با توجه به برنامه‌ریزی سازمان در خصوص اثربخشی و تاثیرگذاری این طرح‌ها، بازنگری در طرح‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط در قالب "طرح اقدام و عمل " برنامه‌هایی در راستای حمایت از کودکان کار پیش‌بینی شده است به طوری که در فاز اول، این کودکان شناسایی و در صورتی که فاقد سرپرست یا بدسرپرست باشند، حمایت‌های لازم از آنها صورت می‌پذیرد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح شناسایی کودکان از طریق اسکن عنبیه چشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تهیه ۱۲ دستگاه، این طرح در ۱۲ استان در حال انجام است همچنین بنا داریم با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه، تعداد دیگری دستگاه خریداری خواهد شد تا این طرح در تمامی استانها اجرا شود.

حیدرهایی با اشاره به اینکه ظرف دو تا سه ماه آینده در تمامی استانها طرح شناسایی کودکان کار و خیابانی از طریق اسکن عنبیه عملیاتی خواهد شد، گفت: در صورتی که این کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باشند در سازمان بهزیستی نگهداری و مورد حمایت قرار می‌گیرند و در این طرح با شناسایی کودکان از طریق اسکن عنبیه، برای آنها پرونده حمایتی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات کودکان کار یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های پذیرش اداره کل اتباع و همچنین عدم اجرای رد مرز این کودکان، این افراد تا تعیین تکلیف، در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: