کد خبر: ۹۳۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
تعداد بازدید: ۲۳۳
محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا از نمایش تصویر سردار قایم سلیمانی در مقر سازمان ملل به عنوان دیپلماسی انقلابی و قله سیاست خارجی دولت رئیسی یاد کرد و گفت: رئیس جمهور مقتدرانه و فارغ از تعارفات رایج دیپلماتیک از امنیت ملی کشور دفاع کرد.

کوشکی، تحلیلگر اصولگرا: نمایش تصویر سردار سلیمانی در سازمان ملل، قله سیاست خارجی رئیسی استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: عضو هیات علمی دانشگاه تهران از نمایش تصویر شهید سلیمانی در مقر سازمان ملل به عنوان دیپلماسی انقلابی و قله سیاست خارجی دولت رئیسی یاد کرد و گفت: رئیس جمهور مقتدرانه و فارغ از تعارفات رایج دیپلماتیک از امنیت ملی کشور دفاع کرد.

«محمدصادق کوشکی» درباره سخنرانی رئیس جمهور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بخش مهم سخنرانی رئیس‌جمهور مبتنی بر دیپلماسی انقلابی و شایسته کشوری چون جمهوری اسلامی ایران است. صحبت‌هایی که فارغ از تعارفات و دیپلماسی رایج، در چارچوب دفاع مقتدرانه از امنیت ملی قرار می‌گیرد که در دهه اخیر شبیه آنرا به یاد ندارم.

عضو هیات علمی گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مهمترین بخش دیپلماسی انقلابی سخنرانی رئیسی مربوط به نمایش تصویر حاج قاسم و سخن گفتن از محاکمه آمران و عاملان ترور شهید سردار سلیمانی است که در آن از تعارفات رایج دیپلماتیک نشانی دیده نمی‌شود.

کوشکی خاطرنشان کرد: در سخنان رئیس‌جمهور صراحت همراه با اقتدار برای اعلام پیگیری جدی حقوق ایران برای بازداشت و محاکمه عناصر اصلی ترور سردار سلیمانی دیده می‌شود و اینکه آمریکا و رئیس‌جمهور سابق آن به صراحت «قاتل» معرفی می‌شوند.

وی این دیپلماسی را بهترین، جدی‌ترین و شایسته‌ترین بخش سخنان رئیسی دانست و افزود: این طور سخن گفتن شایسته کشوری به نام جمهوری اسلامی و نمایانگر اقتدار ملت ایران است که قله سیاست خارجی دولت سیزدهم به حساب می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: